Nejspíš jste si už všimli, že celý obchodní model Googlu je postaven na tom, že se vy podřídíte jejich korporátnímu sledování. A ještě za to budete rádi.
Americký gigant totiž masové korporátní sledování přebalí do pohodlných, bezplatných, trendy aplikací, které sbírají vaše data. Tato vaše soukromá data následně Googlu pomáhají k tomu, aby mohl dominovat na trhu online reklamy. Vy nejste zákazník – jste produkt.
Dalším klíčovým problémem, který je třeba zvážit, je fakt, že Google sleduje a nahrává vaši aktivitu a na základě toho buduje váš uživatelský profil, který může být využit k různým účelům. Google má mnoho způsobů, jak sledovat vaši aktivitu, a to dokonce i když nejste přihlášeni účtu Google:
Sledování skrze Google Adsense (všechny bannery, které vidíte na většině webových stránek, zároveň fungují jako sledovací prvky)
Sledování skrze YouTube a další platformy a produkty, které Google vlastní
Sledování skrze webové stránky, které využívají Google Analytics (Google Analytics využívá většina webových stránek)
Všechna data, která o vás Google sbírá, jsou zpravidla monetizována prostřednictvím cílené reklamy (Google je v dnešní době největší reklamní společností na světě). Vaše data navíc mohou být poskytována vládním institucím. Jinými slovy, Google pracuje na tom, aby sledoval každý váš krok online, i když se všemožně snažíte tomu, abyste tomu zabránili.
Řešení tohoto problému zahrnuje víceméně následující:
- Smazat vaše účty Google a data
- Vyhýbat se produktům Google a využívat alternativy (tento průvodce)
- Využívat dobré nástroje pro ochranu soukromí, jako jsou soukromý prohlížeč a dobrá služba VPN, které pomohou chránit vaše data před třetími stranami