PC jako dominantní herní platforma

7. 5. 2009

Sdílet

Věci se začínají obracet. Už to nejsou konzole, co zadupe počítače do země. Právě PC bude do budoucna nejsilnější herní platformou

Stále více sílí hlasy, které popírají to, co se ještě před nedávnem mělo za skutečnost - že konzole získávají dominantní podíl na herním trhu na úkor počítačů. Ovšem analytici už opatrně připouští, že tomu tak být nemusí. A nově se k nim připojil také Eric Brown, finanční ředitel koncernu Electronic Arts, který je na herní scéně druhým největším a udává tak trendy.

Právě Brown (ale i další) tvrdí, že počítače jsou dominantním herním hardware. A proč taková změna oproti předchozím pohledům? Ukázalo se, že digitální distribuce počítačových her funguje velmi dobře. Trh s digitálně prodanými hrami každoročně roste o neuvěřitelných 60%.

Na světě je navíc více jak miliarda počítačů, které mohou spustit aspoň nějakou hru, ať už pořádný herní trhák nebo jednoduchý titul za pár dolarů pro příležitostné hráče. 

Kromě toho je tu také skutečnočnost, že síly na konzolovém poli se tříští. Jsou tu tři velcí hráči - Sony, Microsoft a Nintendo. Jedné konzole už se zdaleka neprodá tolik, jako se to svého času dařilo prvním dvěma Playstation. Navíc se na tomto poli chtějí přiživit další firmy. Mluví se například o Apple.

ICTS24

Pokud bychom pro důkaz pohlédli na portfolio her Electronic Arts, zjistili bychom, že jejich zástupci nemluví do větru. V minulém roce totiž firma vydala nejvíce her právě na počítač. Bylo to 32 kusů. Následoval Xbox 360 s 26 tituly a Playstation 3 s 23 hrami.

Zdroj: Gamesindustry