Pět důvodů proč se Ahrendtsová hodí pro Apple

16. 10. 2013

Sdílet

 Autor:
Angela Ahrendtsová využila sociální média, aby prosadila značku Burberry v celém světě, a má zkušenosti s propagací luxusní značky z Číny. Zde je pět důvodů, proč by se tato žena hodila na funkci vedoucí obchodního oddělení Applu.
1. Vyzná se v digitálním světě

Angela AhrendtsováAhrendtsová je považována za průkopnici ve způsobu, jakým dokázala na internetu nabízet luxusní módu. I když je podle Burberry globální recese znát v kamenných obchodech, díky internetu tržby stále rostou. Burberry hojně využívá sociální média, díky nimž vytváří okolo nových kolekcí humbuk ještě před tím, než se objeví na módních přehlídkách. Burberry.com dodává do více než sto zemí světa a webové stránky společnosti jsou přeloženy do osmi jazyků včetně korejštiny a španělštiny. Cílem Ahrendtsové je „obsloužit jakéhokoli zákazníka na jakékoli platformě v jakékoli zemi“. Burberry spolupracovalo s Apple již dříve – naposledy nedávno v Londýně, když byly na módní přehlídce propagovány telefony iPhone 5S.

2. Rozumí luxusním věcem

Ahrendtsová pomohla upevnit pozici Burberry mezi světovými luxusními značkami a zmodernizovala image značky za pomoci sociálních médií tak, aby bylo její oblečení žádané i mezi mladými lidmi.

3. Je Američanka

Avšak rozumí také evropskému a čínskému trhu. Bývalý šéf prodejů v Applu John Browett pracoval jen pro britské společnosti, Ahrendtsová získala zkušenosti v řadě amerických módních firem jako Liz Claiborne nebo DKNY, než se přesunula do Velké Británie, aby vedla Burberry. V Evropě pak byla schopná nastavit fungování klasické anglické značky tak, aby byla konkurenceschopná na dalších světadílech.

Ahrendtsová má zkušenosti s marketingem luxusní značky v Číně, což je země, v níž chce Apple také uspět. Burberry má v zemi děvětašedesát obchodů a v minulém roce odtud pramenilo 14 % jeho příjmů.

ICTS24

4. Rozumí prodejům

Ahrendtsová vytvořila globální síť obchodů Burberry, a tak může pomoci i Apple Storům, aby nabízely zákazníkům lepší služby. Tržby Burberry z kamenných obchodů nyní tvoří 71 % všech příjmů, téměr 19 miliard dolarů ročně. Příjmy Apple jsou větší, z kamenných obchodů však americké společnosti jde pouze 12 % celkových příjmů.

5. Vnímá spojistost mezi technologiemi a módou

Apple chce jít do byznysu s hodinkami iWatch a ona se zabývá oblečením. Prodejna Burberry na londýnské Regent Street je jen kousek od kamenného obchodu Applu a byl vyhodnocen jako jeden z technologicky nejpokročilejších obchodů s módou na světě. Zákazníkům se při zkoušení oblečení ukazuje na digitálních obrazovkách například to, jak byl textil vyroben a k dispozici jsou i další interaktivní prvky.