Údaje firmy Atlas VPN z globálního průzkumu ukazují, že vloni byly nejčastěji využívaným lákadlem phishingových zločinců e-shopy. Představovaly tak 42 % případů phishingu, který měl finanční cíl. Je to logické, protože v celosvětovém měřítku obliba on-line nakupování stále roste.
Setkali jste se někdy s phishingovým útokem zneužívajícím značku Apple?
Přesto se jedna značka napodobovala mnohem častěji než ostatní – přibližně 60 % phishingových hrozeb s finančním cílem se týkalo značky Apple, za kterou se podvodníci nejčastěji vydávají.
Další značkou, kterou si kyberzločinci oblíbili, je Amazon. Ten s 15 % zůstal na druhém místě. Společně s Applem tedy tyto dvě značky objevují přibližně v třech čtvrtinách phishingových útoků.
Další značky – jako třeba eBay – jsou sice také používáné ve phishingových podvodech, ale objevují se jen asi v 6 ze 100 případů.
Napodobovaly se také společnosti z oblasti bankovnictví a platebních systémů, ale ty tvořily každá jen asi 10 % všech případů.
Ve světě elektronických platebních metod je PayPal dlouhodobě oblíbeným cílem podvodníků. A drtivá většina (84,23 %) phishingových URL adres elektronických platebních systémů se zaměřuje právě na PayPal.
Podíly ostatních platebních systémů jsou logicky podstatně nižší: American Express klesl v roce 2022 na 2,02 %, Visa na 3,10 % a MasterCard na 3,75 %.
Security World si můžete koupit i jako klasický časopis, buď v klasické tištěné formě nebo v elektronické verzi. Věnujeme se bezpečnosti počítačových systémů, ochraně dat, informací a soukromí. Jsme jediný titul na českém a slovenském trhu, který oslovuje širokou čtenářskou obec – od ředitelů firem, přes odborníky na bezpečnost po koncové uživatele. Naším cílem je poskytnout ucelený přehled o bezpečnostních hrozbách a zejména o tom, proč a jak se jim bránit, případně proč respektovat a dodržovat nařízení IT manažerů ve firmách.