PhysX dostává další ránu, Intel kupuje Havok

16. 9. 2007

Sdílet

Intel oznámil úmysl koupit společnost Havok, která se věnuje vývoji softwaru a poskytování služeb v oblasti vývoje her a speciálních efektů pro filmy.

bitcoin školení listopad 24

Společnost Havok založená v roce 1998 se věnuje především simulaci fyzikálních procesů ve hrách i filmech a samozřejmě s tím ruku v ruce jdoucí simulaci okolního prostředí. Jejich nástroje byly použity například při vytváření her BioShock, Halo 2 nebo Half Life 2 a filmů jako Matrix, Troja ci Karlík a továrna na čokoládu.


Havok bude plně vlastně Intelem, nicméně si alespoň na čas zachová současnou strukturu jak vývoje, tak i prodeje. Nicméně s Intelem za zády Havok dostává další zdroje ke svému růstu. To by mohlo znamenat definitivní K.O. pro PhysX, který se pro Dell jeví čím dál problematičtější koupí, neboť naděje do něj vkládané se nenaplnily - především díky drakonickým požadavkům na hardware. Pokud jste chtěli, aby model PhysX byl skutečně plnohodnotný, samostatná karta byla nezbytností a samostatnou softwarovou emulaci používanou ve hrách lze snadno nahradit jinými nástroji. Například právě z dílny Havoku, který se může spolehnout, že Intel rozhodně neopomene tyto nástroje výrazně podpořit, včetně hardwarových řešení. Dočkáme se tak desek s integrovaným fyzikálním čipem "made by Intel"?

- - Tomáš Jirásko

Autor článku