Hlavní navigace

Pioneer a Vizio opouštějí trh plazmových televizí

16. 2. 2009

Sdílet

 Autor:
Dva výrobci PDP obrazovek, každý z opačného konce cenového spektra, ohlásili odchod z trhu. A to navzdory rostoucím prodejům plazmových televizí.

Výrobu plazmových televizí se rozhodl ukončit japonský Pioneer, jehož produkty jsou synonymem pro špičku toho, co se dá mezi PDP televizemi koupit. Poslední kousek by měl z výrobních pásů sjet do konce března 2010, nadále se bude Pioneer zabývat automobilovou elektronikou, navigacemi a audio produkty.

Druhou odcházející firmou je u nás nepříliš známá americká Vizio, která naopak nabízela levné modely. Ta se bude nadále zabývat jen LCD televizory.

Pioneer chce úplně zanechat vývoje i výroby televizí. Firma ve svém prohlášení ovšem ujišťuje, že současní majitelé televizí Pioneer Kuro se nemusí obávat, záruční i pozáruční servis zůstane zachován. Mimochodem, pokud plánujete nákup právě televize Kuro, měli byste si pospíšit.

Toto opatření firmy je součástí celkového restrukturalizačního plánu, jehož součástí je i snížení platů vedení firmy od února o 20 až 50 procent. To bude trvat až do března 2011 a zároveň se nebudou vyplácet bonusy. To je rozhodně příklad, který by měly následovat mnohé americké a evropské společnosti, zejména těžce ztrátové banky sanované státními penězi, jejichž management si vyplácí takřka perverzní odměny.

Je však dost pravděpodobné, že značka Kuro z trhu jen tak nezmizí, má totiž svou vysokou marketingovou cenu. Jeden z dosavadních konkurentů ji dost možná převezme, je jen otázkou, zda pod ní bude vyrábět jen plazmové modely, nebo ji využije i pro LCD televize.

Pioneer uvádí jako důvod ukončení výroby současné ekonomické ochlazení, pravdou ovšem je, že podle DisplaySearch prodej plazmových televizí naopak roste a to na úkor LCD modelů. Konkrétně údaje ke konci roku 2008 říkají, že meziročním srovnání poklesl prodej LCD televizí z 8,9 miliónu v roce 2007 na 8,7 miliónu v roce 2008. Naopak prodej plazmových obrazovek vzrostl meziročně o 10 % a při srovnání 4. a 3. kvartálu 2008 je tento růst dokonce 28 %. Pro mnoho klientů je zajímavou možností provést refinancování.

Příčina odchodu Vizia je poněkud bizardnější. Její televize se prodávají hlavně v sítích diskontních řetězců jako je Costco. A tam prý plazmové televize při intenzivním osvětlení nevypadají jak dobře jako LCD modely, takže Vizio prostě využije prostor dosud věnovaný PDP pro další LCD televize. Pravdou je, že síla plazmových televizí je právě ve výborné černé, která vynikne hlavně ve tmavějším prostředí. Kdybychom vyjádření Vizia chtěli přeformulovat, mohlo by znít například: „Když jsou zákazníci tak hloupí, že nakupují jen podle dojmu v prodejně a neocení kvalitu plazmových televizí, tak jim hold dodáme LCD, které tak chtějí.“