PlayBook, konkurent iPadu od Applu, trpí nezájmem uživatelů

26. 6. 2011

Sdílet

I když se o tabletech PlayBook od RIMu hovořilo jako o možné konkurenci pro iPad od Applu, zatím zájem uživatelů příliš nevzbudily.

Prodeje PlayBooků za druhé čtvrtletí letošního roku budou podle dodavatelů dosahovat třetiny původně předpokládaných počtů. Také samotná firma RIM (Research in Motion) již údajně výrazně revidovala počet prodaných kusů za tento kvartál a to z původních 2,4 milionů na pouhých 800 – 900 tisíc. Celkově je RIM v nepříliš příznivé situaci, neboť klesá i obrat z prodeje smartphonů a očekává se propouštění zaměstnanců.

Jak je vidět, původní očekávání zájmu o PlayBook byla rozhodně přehnaná a to i přesto, že za prvních šest týdnů (během prvního finančního kvartálu, který u RIMu končí 28. května) se podařilo prodat zhruba půl milionů kusů těchto tabletů. Ale tím boom prozatím skončil. I přes poměrně příznivý hodnocení je problémem tabletu nový OS QNX, který není kompatibilní se stávajícími aplikacemi a také přílišná provázanost se smartphony BlackBerry. Více najdete v článku Výhody a nevýhody tabletu PlayBook od RIMu.

Analytik Jack Gold ze společnosti J. Gold Associates, tvrdí, že původní zpráva o 500 000 prodaných PlayBoocích byla poměrně optimistická, i když jde o číslo hluboce zaostávající za prodeji iPadu od Applu. Jen za druhé čtvrtletí by se totiž mělo prodat asi 8-10 milionů iPadů, což staví tento tablet do neotřesitelné pozice. Podle Digitimes nejsou pro tablet od Applu příliš velkou konkurencí ani přístroje Xoom od Motoroly, Iconia od Aceru či EeePad Transformer od Asusu, kterých se měsíčně prodá od každého zhruba kolem 100 – 200 tisíc kusů. Svoje tablety pak nově chystá také Amazon, více najdete v článku Nový tablet od Amazonu – je schopen ohrozit neotřesitelný iPad?.