RIM již dříve ohlásil, že uvede PlayBook na americký trh v prvním čtvrtletí 2011. Z komentáře při oznámení čtvrtletním výsledků společnosti však vyplynulo, že vedení neočekává žádné příjmy z prodeje tabletu až do prvního kvartálu fiskálního roku, který začíná v březnu.
„RIM očekává ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí, které končí v únoru 2011, celkové příjmy mezi 5,5-5,7 miliardami amerických dolarů, což však nezahrnuje příjem z prodeje PlayBooku,“ sdělila v konferenčním telefonátu Adele Ebbs, více prezidentka vztahů s investory společnosti RIM.
Tisková mluvčí společnosti následně uvedla, že oficiální datum uvedení tabletu na trh zatím nebylo stanoveno.
Největší konkurencí pro PlayBook je iPad, který už některé podniky začaly používat. V době uvedení tabletu společnosti RIM tak může mít na trhu už půl roku zkušeností.
PlayBook vs. iPad
Hlavní výhodou oproti konkurenčním zařízením by podle výrobce měla být lepší podpora existujících webových aplikací. První verze nového tabletu sice bude podle výrobce využívat Wi-Fi konektivitu, avšak nebude mít integrovaný modem pro mobilní připojení k internetu. Ten se připravuje až v dalších verzích.
Prodeje BlackBarry rostou
RIM prodal ve 4. kvartálu, který skončil 27. 11., celosvětově 14,2 milionu smartphonů BlackBarry, což je o 40 % více než loni. Čistý příjem z prodeje BlackBarry dosáhl v tomto čtvrtletí 911,1 milionu dolarů.
Výrobce na trhu smarphonů těžce bojuje s iPhony, které dnes společnosti považují za dostatečně bezpečné na to, aby je používaly pro firemní účely.
Zdroj: IDG News Service