Společnost Corsair si totiž na hráče pořádně posvítila a připravila pro ně rovnou 13stránkový test, kde se zaměřila na trojici her Company of Heroes, Crysis a Fight Simulator X (všechny tři patří pochopitelně k těm paměťově nejnáročnějším na trhu). Společnost poté testovala, jak se hry chovají s 2 i 4GB RAM a výsledky si můžete prohlédnout v grafu.
Obzvláště prapodivně vypadají výsledky minimálního počtu fps, kde 2GB RAM daly pouze 5fps, zatímco 4GB RAM rovnou 20fps (jak se autorům testu podařilo hru shodit na 5fps opravdu netuším, ale schválně jsem si to ověřil a není tomu tak, rozdíl s mojí GeForce 8800Ultra byl 40 proti 42fps ve prospěch 4GB).
Podobně netuším, jak autoři došli k názoru, že se hry do Windows přepínají s 4GB RAM 11x rychleji. Používám Windows Vista a u některých her je rozdíl v řádu několika sekund, ale rozhodně to není tolik, aby k tomu bylo nutné dělat takový cirkus.
Nakonec se ještě zmíním o použití RAM ve hrách. Jak asi víte, tak většina nových herních pecek na PC vychází jako konverze z konzolí, které mají velmi omezené kapacity RAM (jak Xbox 360, tak Playstation 3 pouze do 1GB) a hry se s tím musí naučit žít. To se při konverzi projeví i na PC, a hra si další RAM nebere, i když ji má k dispozici. Kvůli tomu se v mnoha hrách více RAM jednoduše neprojeví a hry se prostě zastaví na určitém množství paměti (obvykle okolo 1GB).
Na druhou stranu je nutné přiznat, že RAM (DDR2) je dnes tak levná, že 4GB slušných kousků (například ony Corsairy na 1066MHz) dnes pořídíte za 2500Kč.
Obzvláště prapodivně vypadají výsledky minimálního počtu fps, kde 2GB RAM daly pouze 5fps, zatímco 4GB RAM rovnou 20fps (jak se autorům testu podařilo hru shodit na 5fps opravdu netuším, ale schválně jsem si to ověřil a není tomu tak, rozdíl s mojí GeForce 8800Ultra byl 40 proti 42fps ve prospěch 4GB).
Podobně netuším, jak autoři došli k názoru, že se hry do Windows přepínají s 4GB RAM 11x rychleji. Používám Windows Vista a u některých her je rozdíl v řádu několika sekund, ale rozhodně to není tolik, aby k tomu bylo nutné dělat takový cirkus.
Nakonec se ještě zmíním o použití RAM ve hrách. Jak asi víte, tak většina nových herních pecek na PC vychází jako konverze z konzolí, které mají velmi omezené kapacity RAM (jak Xbox 360, tak Playstation 3 pouze do 1GB) a hry se s tím musí naučit žít. To se při konverzi projeví i na PC, a hra si další RAM nebere, i když ji má k dispozici. Kvůli tomu se v mnoha hrách více RAM jednoduše neprojeví a hry se prostě zastaví na určitém množství paměti (obvykle okolo 1GB).
Na druhou stranu je nutné přiznat, že RAM (DDR2) je dnes tak levná, že 4GB slušných kousků (například ony Corsairy na 1066MHz) dnes pořídíte za 2500Kč.
- - Tomáš Šulc