Click Forensics, která nabízí služby a produkty právě pro detekování podvodných kliknutí, odhaduje jejich podíl v PPC reklamních systémech na 15,3 %. To sice znamená nárůst oproti třetímu čtvrtletí (14,1 %), ale oproti stejnému období v loňském roce docela podstatné snížení (pro 4. čtvrtletí roku 2008 uvádí Click Forensics 17,1 %).
Do kategorie „podvodných“ kliknutí se řadí klikání na reklamní odkazy na vlastním serveru, klikání na odkazy konkurence i „ukliknutí“ (což podvod v pravém slova smyslu není, ale zadavatele reklamy to poškodí), tedy například kliknutí dvakrát za sebou nebo kliknutí na jiný než požadovaný prvek na stránce. K podvodnému klikání se i nadále zneužívají také botnety. Klikání na odkaz pak směřuje z různých počítačů, což má provozovateli systému zabránit detekovat podvod.
Click Forensics zveřejňuje tyto statisticky od roku 2006. Firma tvrdí, že monitoruje více než 300 reklamních sítí, v nichž zadavatelé platí metodou pay-per-click.