Pokud si obvykle čtete e-maily na svém počítači a najednou se pokusíte e-maily číst na jiném počítači, může se stát, že budete mít část elektronické pošty na jednom počítači a část na druhém.
Úvod
Nejpravděpodobnější příčinou tohoto chování je skutečnost, že máte v programu pro práci s elektronickou poštou nakonfigurováno používání dnes již zastaralého protokolu POP3 (Post Office Protocol). Protokol POP3 funguje bez problémů tehdy, pokud uživatelé mají jeden počítač a žádný smartphone. Pokud však začnou uživatelé používat pro přístup k e-mailové schránce vícero počítačů a mobilních zařízení, začnou se dít podivuhodné věci.
Když totiž požádáte program pro práci s elektronickou poštou, jako je třeba Microsoft Outlook, aby přijal e- mail, pak protokol POP3 přesune všechny zprávy z poštovního serveru poskytovatele do tohoto klientského programu, a protože se jedná o přesun e-mailů, e-maily se z poštovního serveru poskytovatele odstraní. Pokud provedete kontrolu nových zpráv ve vaší poštovní schránce na dvou počítačích, kde se v obou případech používá protokol POP3, pak některé e-maily budou pouze na jednom počítači a některé zase pouze na druhém. A nyní otázka: Je možné se s tímto problémem, kdy máme některé e-maily pouze na jednom a některé pouze na druhém počítači, nějak vyrovnat?
Existují v podstatě dvě možnosti:
Používání lepšího protokolu
Kromě protokolu POP3 existuje ještě protokol IMAP. Protokol IMAP (Internet Message Access Protocol) provádí synchronizaci obsahu mezi programem pro práci s elektronickou poštou a serverem. Všechny e-maily tak zůstávají jak na serveru, tak v programu pro práci s elektronickou poštou. Pokud ale nějakou zprávu odstraníte v programu pro práci s elektronickou poštou, odstraní se i na serveru (protože se opět provede synchronizace obsahu mezi serverem a klientem).
Chcete-li tedy i nadále používat svůj program pro práci s elektronickou poštou, pak se velmi doporučuje změnit protokol používaný pro váš emailový účet, a to z protokolu POP3 na protokol IMAP. Postup, jak tuto změnu provést, závisí na konkrétním programu pro práci s elektronickou poštou.
V programu Outlook (který naprosto nelogicky používá ještě stále jako výchozí protokol POP3) bohužel není možné změnit protokol používaný uživatelským účtem přímo. Nicméně můžete vytvořit nový účet a odstranit ten starý:
1. V programu Outlook klepněte do nabídky Soubor >Nastavení účtu > Nastavení účtu.
2. Zobrazí se dialogové okno Nastavení účtu, v němž klepněte na tlačítko Nový.
3. V okně Přidat účet se nachází průvodce, v němž nejprve vyberte položku Ruční nastavení nebo další typy serverů, která se nachází v levé spodní části okna. Poté stiskněte tlačítko Další.
4. V dalším okně vyberte položku POP nebo IMAP (jedná se o jednu položku).
5. Vyplňte potřebné údaje a nezapomeňte se ujistit, že jako typ účtu jste vybrali možnost IMAP.
6. Nyní máte dva účty, které se používají pro jednu e-mailovou adresu. Vraťte se do poštovní schránky s přehledem zpráv a přetáhněte odtud všechny zprávy ze starého účtu do nového.
7. Vraťte se do dialogového okna pro nastavení účtu, vyberte starý účet používající protokol POP3 a poté klepněte na tlačítko Odebrat.