Pokud si obvykle čtete e-maily na svém počítači a najednou se pokusíte e-maily číst na jiném počítači, může se stát, že budete mít část elektronické pošty na jednom počítači a část na druhém.
Používání klienta pro práci s elektronickou poštou ve webovém rozhraní
Pokud budete přistupovat ke své e-mailové schránce prostřednictvím webové stránky a nikoliv pomocí programu nainstalovaného v počítači, pak problém se stahováním části zpráv do jednoho počítače a druhé části do jiného počítače automaticky vymizí.
Prokonzultujte tuto možnost se svým poskytovatelem e-mailové schránky. Je totiž poměrně velká pravděpodobnost, že poskytuje prostředí pro práci s elektronickou poštou právě přes webové rozhraní.
Další možnost je použít některou z již velmi dobře známých a ověřených služeb poskytujících webové rozhraní, jako je kupříkladu Gmail. Budete si sice muset vytvořit nový účet Gmail, ale na druhou stranu si velmi snadno můžete Gmail nastavit tak, aby odesílal a přijímal e-mailové zprávy z jiných schránek elektronické pošty (konkrétně na náš e-mailový účet nám chodí elektronická pošta ze čtyř jiných e-mailových účtů).
1. Klepněte ve webovém rozhraní pro Gmail na ikonku ozubeného kolečka, které se nachází v pravém horním rohu okna internetového prohlížeče, a z místní nabídky pak vyberte položku Nastavení.
2. Klepněte na záložku Účty a import.
3. V sekci Odesílat poštu jako: klepněte na odkaz Přidat další e-mailovou adresu a řiďte se pokyny průvodce.
4. Přesuňte se do sekce Zkontrolovat poštu z jiných účtů, klepněte na odkaz Přidat vlastní účet POP3 a poté se řiďte pokyny průvodce.
Pokud vás zaráží používání protokolu POP3 v prostředí Gmailu, pak nemějte obavy. Vzhledem k tomu, že veškerá elektronická pošta přichází do Gmailu, dostanete se k ní z libovolného internetového prohlížeče, popřípadě můžete přistupovat k Gmailu pomocí účtu používajícího protokol IMAP v programu pro práci s elektronickou poštou nainstalovaném na místním počítači.