V článku se mimo jiné uvádí, že Alexej Pažitnov vytvořil hru Tetris pomocí sovětského počítače Elektronika 60. Pak poskytl zdrojový kód své hry jednomu známému, který ho upravil tak, aby ho bylo možné spustit na prvních osobních počítačích IBM PC. Hra se rychle rozšířila po celém Sovětském svazu i zemích východní Evropy a všude si získala značnou popularitu.
O dva roky později, v roce 1986, se Tetris dostal na západ přes Maďarsko, kde místní programátoři vytvořili verzi hry pro počítače Apple II a Commodore 64. Pak si nové hry všimli ve Velké Británii. Zástupci z tamních společností IT se neúspěšně pokoušeli kontaktovat Pažitnova, aby s ním mohli vyřešit otázky týkající se autorských práv. V průběhu roku 1987 se na světě objevilo mnoho komerčních verzí hry, přestože otázka autorských práv nebyla dosud vyřešena. Pokusy o dosažení dohody se Sovětským svazem a po jeho rozpadu s Ruskou federací, probíhaly několik let.
Ostatně, autor neměl na hru žádná registrovaná autorská práva a z prodeje licencí Tetrisu neviděl ani kopějku až do roku 1996, kdy byla založena společnost Tetris, u jejíhož zrodu stál kromě Pažitnova i britský vydavatel počítračových her Hank Rogers. Společnost začala aktivně bojovat proti klonům Tetrisu a nutila je používat jiné názvy. V témže roce získal Pažitnov místo v Microsoftu, kde působil až do roku 2005. Žádná z jeho dalších her ale tak velký ohlas nezpůsobila.
Britský deník také zveřejnil video prezentující některá fakta z historie hry a její přínos světové kultuře.