Hlavní navigace

Povědomí o phishingu vzrostlo, současně ale i počet jeho obětí

16. 2. 2010

Sdílet

Firma RSA, bezpečnostní divize EMC, uveřejnila výsledky studie 2010 Global Online Consumer Security Survey. Průzkum byl zaměřen na subjektivní vnímání jednotlivých hrozeb.

Podle RSA panují největší obavy z úniku osobních dat u uživatelů internetového bankovnictví (86 %), kteří se také shodují na tom, že identitu je třeba chránit silnějšími prostředky, než je pouhé uživatelské jméno a heslo.

Povědomí lidí o phishingových útocích se mezi lety 2007 a 2009 zdvojnásobilo (ze 38 % na 76 %), ale současně v témže období došlo i k šestinásobné zvýšení počtu obětí phishingu.

Dále bylo zjištěno, že ačkoli se počet členů sociálních sítí denně zvyšuje o tisíce, dva ze tří (65 %) uživatelů těchto on-line komunit zároveň připouštějí, že jsou méně ochotní aktivně komunikovat a sdílet informace z důvodu obav o svou bezpečnost.

Weby sociálních sítí jsou pro podvodníky lákavým cílem, neboť mají celosvětový dosah a stamiliony aktivních uživatelů ze všech oborů lidské činnosti. Proto jsou tyto komunity oblíbeným cílem zločinců, kteří se snaží prostřednictvím útoků připravených metodami sociálního inženýrství podloudně získat osobní údaje. Tomuto trendu odpovídá i zjištění průzkumu, že čtyři z pěti (81 %) uživatelů sociálních sítí se obávají o bezpečnost svých osobních údajů on-line.