Samotná aplikace se skládá ze tří "pilířů". Jedním z nich je správce kontaktů,
druhým pak organizátor času a třetím komunikační rozhraní.
Schůzky a kontakty
Život mnoha lidí se skládá ze schůzek se zpravidla větším počtem osob. Aby se
pak nestávalo, že zvednete sluchátko telefonu, v němž rozčilený hlas nadává, že
jste někam nepřišli, je tu organizátor času. Dovoluje plánovat povinnosti s
rozlišením, které si zvolíte (nejčastěji ve čtvrthodinových intervalech).
Událostem v kalendáři lze přiřadit jednu ze tří priorit, a případně nastavit i
alarm, který na schůzku upozorní s dostatečným předstihem. Takto si lze
naplánovat život po hodinách na několik let dopředu. Možné je ale ukládat i již
uskutečněné schůzky a k nim příslušné komentáře. To pomůže lépe se zorientovat
v problematice, na kterou jste již pozapomněli.
Kromě toho, že víte, kdy a kde máte schůzku, je třeba ještě vědět, kdo na vás
bude na daném místě čekat. Pro tyto případy slouží druhý jmenovaný "pilíř",
správce kontaktů. Jednotlivé kontakty lze poměrně přesně determinovat nejen
pomocí jména a organizace, ve které dotyční pracují, ale např. i pomocí adres,
telefonních čísel, pozic ve firmě či prostým oslovením. Pokud je kontaktů přece
jen povícero, je vhodné je uspořádat do skupin podle společných znaků.
Pochopitelně lze vytvářet i podskupiny pro více strukturovanou informaci.
Orientace v takovéto kartotéce je pak jednoduchá a přehledná, ne jako v
nekonečných řadách kovových registratur. Pokud vás ale napadla kacířská
myšlenka, že počítač je přece jen méně spolehlivý než solidně natištěný záznam,
pak vězte, že i na to je pamatováno. Program nutí uživatele v nastavených
intervalech databázi archivovat, a to přednostně na kapacitní média (jako je
ZIP či CD).
Třetím pilířem je komunikace, tedy možnost odesílání pošty, ať již
indi-viduální či hromadné. To ovšem není žádný pilíř, řeknete si. No, uvidíte.
Komunikuji a organizuji
Většina dnešních pracovišť má více než jednoho pracovníka a jistě jich je
spousta takových, co mají tolik pracovníků, že to prakticky znemožňuje nějaké
blízké kontakty. Proto je do ACT! 2000 zakomponována možnost jisté administrace
uživatelů. Lze je úkolovat a sledovat jejich postup, aniž by bylo třeba náročně
svolávat porady. Prostě se pracovníkovi do kalendáře vloží příslušné položky, a
program ho pak pohání místo vás. Navíc je schopen podat zprávu o postupu
jednotlivých projektů. A to nejen z vaší vlastní kanceláře, ale vlastně
odkudkoli. Musíte být ovšem schopen se připojit na příslušnou databázi, např. z
notebooku. Rázně tím ukončíte pocit myší, že mají pré, neboť kocour není doma.
Vzhled
Aplikace je upořádána přehledně a hlavně nevyžaduje mnoho času naučit se s ní
pracovat. Nejdelší dobu tak zabere samotné vložení kontaktů do adresáře. Tato
úvodní fáze však uživatele seznámí s ovládáním programu, takže následné
vkládání údajů je stále jednodušší. Přehledná lišta v levé části hlavního okna
dovoluje rychlé přecházení mezi součástmi aplikace.
Produkt není bohužel k dispozici v lokalizované verzi, nicméně údaje do
databáze lze pochopitelně zadávat i s diakritikou.
Dodám ještě, jak již číslovka v názvu naznačuje, že aplikace je plně připravena
na přechod na data po roce 2000.
Symantec ACT! 2000 5.0
přehledné a jednotné prostředí
není lokalizován
K recenzi poskytla firma:PR agentura VirklisNa zámecké 8, Praha 4Cena: 9 200 Kč
(bez DPH)