Přichází Skype for Business

30. 4. 2007

Sdílet

Skype se snaží prosadit v podnikovém businessu. Takové je alespoň motto jeho posledních aktivit, které z hlediska českého trhu vyvrcholily tiskovou konferenci na toto téma.

Skype se snaží prosadit v podnikovém businessu. Takové je alespoň motto jeho posledních aktivit, které z hlediska českého trhu vyvrcholily tiskovou konferenci na toto téma.

Sešli jsme se v pražských kancelářích místního zastoupení firmy Lewis & Hickey věnující se designu a architektuře, která Skype pro svou práci využívá v rámci všech svých šesti poboček nacházejících se v různých částech několika kontinentů. Neni divu. Nejen že tím šetří peníze, ale hlavně se jim podle jejich vlastních slov lépe pracuje. To ostatně v průzkumu, který si letos dělal sám Skype, tvrdí dalších 62, resp. 76 %, firem, kteří ho takto využívají.

Použití v praxi je v případě takovéto mezinárodní firmy nasnadě: poslední úpravy návrhu nad kterým právě jeden člověk dumá v Praze a další například v Londýně a o kterém si právě vyprávějí, současně odchází Skypem jako soubor. Nákres detailu, který právě napadl jednoho z nich, vidí i protistrana a což teprve když se všichni spojí do konference.

Jak vidíte, nejde jen o ušetřené peníze za mezinárodní hovory, ale hlavně o jinou úroveň spolupráce, jakou jim běžný telefon ve spojení s e-mailem nemůže poskytnout.

Nesmíme ale v této souvislosti zapomenout na jednu věc: Skype ve větších či dokonce velkých organizacích právě začíná a nástroje například k údržbě účtů jsou zatím velmi jednoduché. V rámci účtu za organizaci při telefonování typu Skype Out, tedy směrem na běžné a mobilní linky jde sice kredit přidělit jednotlivým zaměstnancům, ale následně už mezi nimi převádět nejdou. Taktéž údržba a např. distribuce nové verze či udržování programu je zatím v plenkách, navíc u nás nefunguje Skype in, tedy volání z běžných linek přímo do Skypu. Pokud jde o finance, tedy ušetřené prostředky, což si podle výše uvedného průzkumu chválí na 95 % uživatelů, nejvíce pochopitelně ušetříte při mezinárodních voláních. V rámci republiky je rozdíl výrazně menší a vyplatí se to jen omezeně, nebo např. u SMS vůbec.

Je tedy zřejmé, pro koho Skype for Business vlastně je: ideální je nasadit ho do menší pobočky zahraniční společnosti, která ovšem se zahraničím také aktivně komunikuje a navíc potřebuje využívat některých doplňkových prostředků okamžité komunikace, které jsou k dispozici přes řadu zásuvných modulů pro Skype (např. zmiňované nákresy na tabletu).

Jen pro ilustraci: Skype momentálně používá 196 mil. lidí, zhruba 30 % z nich ho prý více či méně využívá pro svou práci. Mimochodem koncem května bude otevřeno vývojové centrum v Praze a hledá zaměstnance… (více se dozvíte zde).