Hlavní navigace

Prince of Persia: Warrior Within

31. 10. 2004

Sdílet

Za pár týdnů se na pultech obchodů objeví další Princ z Persie a přinese spoustu nových prvků a vylepšení. Bude krvavější, drsnější a akčnější. Postaví se svému nevyhnutelnému osudu v podobě nesmrtelného Dahaky. Zachrání si život?

Legendární Princ z Persie v závěru minulého roku chytil druhý dech a vrátil se do světa interaktivní zábavy s novou tváří. Vývojáři z montrealského studia Ubisoftu vytvořili klenot, na který se jen tak nezapomíná. Ani občasné problémy s kamerou nemohly pokazit vynikající kombinaci dech beroucích soubojů a akrobatických kousků, nutných k překonání smrtonosných pastí. Tím však příběh navoněného princátka nekončí. Slavný hrdina se letos v listopadu vrátí, aby svedl boj o holý život s vlastním osudem.



Příběh nové third person akce s pracovním názvem Prince of Persia 2 se odehrává zhruba sedm let po událostech předchozího titulu. Hrozba Písků času byla naštěstí zažehnána, ale osudu se nedá utéct. Mladý princ svým nerozvážným činem pustil ze řetězu neuvěřitelnou sílu, a podepsal si tak ortel smrti. I když se mu podařilo uniknout bezprostřednímu nebezpečí, ponese následky až do konce svého (krátkého) života. Nyní po něm prahne Dahaka – nesmrtelná inkarnace osudu, jež nedojde klidu, dokud našeho hrdinu nepřivede do světa duchů, kde je po něm už pár let sháňka.



Důraz na boj

Příběh nového Prince z Persie je na první pohled poměrně zajímavý. Hůře však může dopadnout náplň hry, neboť tu se autoři rozhodli dost pozměnit. Spousta fanoušků The Sands of Time byla nadšena překonáváním důmyslných pastí a občasnými souboji, podpořenými úžasnou atmosférou. Tentokrát se vývojáři rozhodli soustředit především na samotný boj, což samozřejmě nemusí být špatná volba, pokud se ovšem hra nezvrhne v bezduchou akci. Chystané pokračování by dokonce mělo být delší a údajně vás zaujme i poté, co jej dovedete do zdárného konce; ale dokáže vás skutečně pobavit pouhé zabíjení?

Během nového dobrodružství navštívíte interiéry i mnohem rozsáhlejší exteriéry než posledně a podíváte se na spoustu zajímavých míst, mezi nimiž najdete například starověkou perskou loď, nádherné zahrady, obrovský hrad nebo prokleté pohřebiště lodí. Prince of Persia 2 bude mnohem temnější než všechny předchozí díly dohromady. Vývojáři z Ubisoftu by se atmosférou rádi přiblížili hororovému Silent Hillu, což hovoří za vše. Asi se sice nebudete klepat strachy jako u legendárním bloudění paralelními světy, ale tajemstvím opředené lokace plné krvelačných Dahakových pohůnků vás jistě naladí na tu správnou notu.



Dvě herní roviny

Zajímavou novinkou je putování v čase. V Prince of Persia 2 se budete muset mnohokrát vrátit do minulosti, abyste čelili problémům, jejichž úspěšné řešení se promítne v přítomnosti. Tyto dvě roviny autoři odlišili i vizuálně, a vdechli jim tak různou atmosféru. Zatímco minulost je jasná a nádherná (a přesto svým způsobem zastrašující), přítomnost odráží bídu, prázdnotu a chaos. Prostředí budou údajně ještě detailnější než v případě Písků času, i když hra poběží na stejném enginu. Grafické zpracování předchozího dílu ostatně dopadlo na jedničku, a tak jsou zapotřebí jen drobné úpravy.

Velkých změn se však dočká bestiář, který bude mnohem bohatší a nabídne spoustu různých druhů nepřátel. Mezi nimi najdete speciálně vycvičené zabijáky, nestvůry roztodivných tvarů i humanoidního typu, hordy menších, ale neméně nebezpečných zvířat, a dokonce opancéřované obry. K již tak široké škále zabijáků se přidají nebezpeční bossové, kteří vás údajně překvapí jak svými schopnostmi, tak i neuvěřitelnou velikostí. K jejich pokoření budete muset plně využít umění boje, jímž mladý princ vládne. Každý protivník vás navíc překvapí speciálními útoky.



Na život a na smrt

Líté boje jsou ostatně tím nejdůležitějším prvkem Prince of Persia 2. Autoři zpracovali zbrusu nový soubojový systém, nazvaný Free-Form Fighting, díky němuž si každý hráč vytvoří vlastní bojový styl. Princ ovládá spoustu pohybů a speciálních útoků, které budete moci plynule spojovat v různá komba, a efektivně tak rozsévat smrt v řadách nepřátel. Nyní se ale nebudete ohánět jen mečem a dýkou. Pokud budete dostatečně schopní, vyrvete protivníkům z pařátů jejich vlastní zbraně a hravě je použijete proti nim. Nelíbí se vám dvě zahnuté šavle, jako stvořené k oddělování zohyzděných hlav od smrdutých těl? Co tedy trochu zariskovat a pokusit se získat velké válečné kladivo nebo sekeru? A aby toho nebylo málo, princ se za těch pár let naučil i střílet, a tak se dočkáte například luků, jež využijete k boji na větší vzdálenost.

Zbraně ale naštěstí nejsou vašimi jedinými spojenci. Budete-li dostatečně zdatní, v těžkých chvílích vám poslouží i samotní nepřátelé. Stačí se nepozorovaně přiblížit, useknout nebožákovi hlavu a bezvládné tělo použít jako perfektní štít. Samostatnou kapitolou jsou pak velcí netvoři, s nimiž si vskutku není radno zahrávat. Například takovému obrovi se dostanete na kobylku jedině tak, že se vám podaří vyběhnout mu na záda a provést dekapitaci. Autoři se nejspíše inspirovali filmovým Pánem prstenů, což jim však snad nebudete mít za zlé. Ono samotné vyšvihnutí se na netvora ale nebude ničím jednoduchým. Pokud nebudete opatrní, v mžiku vás chňapne a mrskne s vámi o zem – a to bolí. Podstatných úprav se prý dočká i umělá inteligence, a tak v boji hojně využijete i okolního prostředí. Není totiž nic lepšího než protivníka v nouzi drapnout a nechat ho shořet či ho nabodnout na ostré hroty nedaleké pasti.



Kouzla a čáry

A abychom nezapomněli, v Prince of Persia 2 opět nebude chybět ani vracení času. Kouzelné písky vám mnohokrát zachrání život a postupně získáte několik speciálních schopností, které využijete i k lepší likvidaci nepřátel. Nové dovednosti budou mít poněkud strategičtější funkci a tentokrát se bez nich neobejdete. Později totiž narazíte na velice schopné protivníky, kteří jsou i na tak protřelého bojovníka, jakým je váš princ, příliš rychlí. A co třeba nabroušený železný kotouč, kterému by žádný smrtelník nemohl uhnout? Potom přijde na řadu zpomalení času, čímž výčet specialit teprve začíná.

Jen škoda, že těch pastí a podobných nebezpečných překážek bude ve hře mnohem méně. Údajně se objeví i nové kousky, ale na orgie známé z The Sands of Time budete muset zapomenout. Zatím vše nasvědčuje tomu, že důraz na soubojovou část nemusí dopadnout vůbec špatně, ale spousta fanoušků předchozí hry tuto radikální změnu prostě a jednoduše možná nestráví.

Autor článku