Proč je Facebook pro byznys lepší než Google+

12. 11. 2011

Sdílet

Sociální síť Google+ se sice stále vyvíjí, v současné době proto svými podnikovými nástroji nemůže Facebooku konkurovat.

Google+ počátkem tohoto týdne představil nástroj pro vytváření profilových stránek, který pro firemní uživatele představuje další způsob, jak být ve styku se svými zákazníky. Podle názoru některých analytiků by nová funkce mohla být jednou z oblastí, ve které má Google+ šanci předčít Facebook, současnou jedničku na trhu sociálních sítí. To je však spíše hudba budoucnosti. Ve srovnání se sítí Facebook toho totiž Google+  nabízí stále příliš málo. V čem má Facebook navrch a naopak v čem je Google+ pozadu?  

Facebook má více aktivních uživatelů
První a zřejmě nejviditelnější překážkou, která mnoho firem odradí od používání Google+, je počet aktivních uživatelů této sítě. Podle nejnovějších dat má Google+ po celém světě asi jen 43 miliónů uživatelů, zatímco k Facebooku je připojeno kolem 800 miliónů lidí, z nichž polovina se k němu přihlásí alespoň jednou za den. Odborná veřejnost přivítala Google+ jako minimalistickou alternativu k Facebooku. Právě v tom však může být kámen úrazu. Jen těžko se dá totiž očekávat, že současní příznivci Facebooku budou ochotní používat dvě takto rozdílné služby a obě přitom aktivně sledovat.

Google+ postrádá klíčové služby
Google+ Pages byly spuštěny bez jakékoliv provázanosti s ostatními produkty od Googlu. Je sice velmi pravděpodobné, že vývojáři již pracují na integraci profilových stránek s Google Apps, Google Voice či dalšími službami. Tím, že s jejich integrací nepřišel hned od začátku, ale Google+ ztratil nemalé množství potencionálních uživatelů.

Žádné události ani soutěže
Jednou z důležitých vlastností Facebooku je možnost zvát ostatní uživatele na propagační akce a soutěže.  V tom se Google+ od Facebooku hodně liší. Ve svých podmínkách používání takových nástrojů totiž výslovně zakazuje. „Není možné upozorňovat na soutěže, loterie, kupóny a další propagační akce přímo na vaší Google+ Page,“ uvádí Google doslova. Právě kvůli propagaci přitom firmy profilové stránky používají. Jejich zákazem se tak Google sám připravuje o nové uživatele.

Google+ Pages jsou těžko nastavitelné
Když se podíváte na kompozici Google+ Pages (Stránky Google), zjistíte, že pro komunikaci se zákazníky mají firmy k dispozici čtveřici karet. Zatímco u karty pro vkládání příspěvků se dá očekávat, že se jí nástroje pro automatickou správu více účtů, jako je třeba HootSuite, rychle přizpůsobí, do karet pro videa a fotografie budou muset uživatelé nový obsah i nadále vkládat přímo v Google+. Opravdu se něčím takovým chtějí firemní uživatelé zdržovat?