Společnost J.D. Power and Associates během uplynulých šesti měsíců provedla výzkum, ve kterém 1500 falešných zákazníků (mystery shopper) navštívilo 1200 maloobchodních prodejen se spotřební elektronikou patřících k největším v USA (včetně ochodů Best Buy a Sears). Mezi výsledky jejich zjištění je, že LCD HD televizory značky Samsung doporučovali prodejci v 58 procentech případů, což je vzestup o 13 % ze 45 % v prvních třech měsících roku 2009. Je třeba zdůraznit, že tyto údaje platí pro USA a ne pro Evropu či Česko a Slovensko.
Poněkud nelichotivým výsledkem výzkumu je, že prodavači mají nízkou schopnost rozlišovat mezi vlastnostmi jednotlivých značek, neznají více jejich přednosti a nedostatky. Prodavači (či prodavačky) také doporučují zákazníkům značku spíše podle svých osobních názorů než podle aktuální obchodní politiky daného obchodu.
Chris Denove, vice-president operačního výzkumu v J.D. Power and Associates k tomu říká, že se mění i vnímání značky Samsung prodavači a to směrem od levnější „ekonomické“ k lepší „prémiové“ třídě. Prodavači také ve svých doporučeních častěji zdůrazňují udávané přednosti televizí Samsung jako je výkonný procesor či některé kvality obrazu a méně sázejí na poukazování výhodné ceny.
V oblasti plazmových televizí zůstává klidno, oblíbenou doporučovanou značkou PDP obrazovek je Panasonic. Plazmy však zlepšily své postavení vůči LCD HD televizím, podle výzkumu se snížila četnost situací, kdy prodavači doporučovali LCD technologii před PDP. Konkrétní čísla však známa nejsou.
Jak se v USA daří Samsungu, tak se nedaří jiným značkám, míra doporučování Sony se snížila o 18 procent proti stavu před 18 měsíci, Sony přitom ohlásila za uplynulý fiskální rok ztrátu ve výši jedné miliardy dolarů.
Rostoucí míra obliby Samsungu u prodavačů jde ruku v ruce s rostoucími prodeji tohoto jihokorejského výrobce, ty jsou největší za poslední dva roky, přičemž LCD televize k tomu silně přispívají. A nepochybně s tím souvisí i masivní reklamní kampaně Samsungu, kterým jsou samozřejmě vystaveni nejen koncoví zákazníci, ale i prodavači.
Právě silné marketingové působení zřejmě stojí za úspěchem Samsungu, protože těžko lze tento pokládat jen za výsledek prozření zákazníků, kteří odhalily bezkonkurenční kvality S-PVA LCD obrazovek Samsung s okrajovým LED podsvícením a rámem z černého leštěného plastu. Zvláště, když ty kvality rozhodně bezkonkurenční nejsou a troufám si tvrdit, že v řadě oblastí S-PVA LCD displeje zaostávají za kvalitami S-IPS technologie, které je vlastní například lepším modelům televizí Philips (které mají navíc unikátní atmosférické přisvětlení Ambilight), LG, Sony a dalších.
Přitom hodně lidí se na doporučení prodavačů spoléhá a skutečně kupuje televize podle toho, jak na ně působí v přesvětlené prodejně. Doma v klidnějších podmínkách je pak může čekat nepříjemné překvapení, když začnou nacházet obrazové nedostatky.