Prodej displejů vzrostl skoro o třetinu

13. 8. 2010

Sdílet

 Autor:
Trh s displeji se ve druhém čtvrtletí roku zvětšil skoro o 31 %, daří se jak LCD televizím, tak například displejům pro GPS navigace.

Některá průmyslová odvětví se stále potýkají s následky krize, jiná se pomalu zotavují a nakonec jsou i taková, kterým se vysloveně daří. Do třetí kategorie patří výroba plochých obrazovek (LCD, PDP, OLED), plyne to z na serveru DisplaySearch nově zveřejněných statistik o vývoji odvětví ve druhém čtvrtletí letošního roku. Celkový trh s FPD (Flat panel display) vzrostl proti stejnému období loňského roku o více než 30 % a ve třetím kvartálu by měly prodeje dosáhnout 6,7 miliardy amerických dolarů (~134 miliard korun).

Vedení si udržuje jihokorejský Samsung, divize Mobile Display, která má tržní podíl 11,8 % podle počtu kusů a 16,4 % podle výnosů. Úspěch sklízí díky svým LCD i AMOLED obrazovkám. Výnosy Sharpu na tomto poli o něco poklesly, hlavně kvůli stagnující poptávce po displejích do přenosných herních konzolí. Prodeje Toshiby také poklesly, i když ne tolik jako Sharpu, firmě se však dařilo díky výrobě vlastních mobilních telefonů s vysokým rozlišením a dodávkám displejů do automobilů.

Vysoce žádané jsou malé a střední LCD displeje, které táhne poptávka po HD televizích v rychle rostoucích trzích jako je Čína. Velkým hitem jsou i GPS navigace, prodej displejů pro ně vzrostl meziročně o 74 %. Naopak některé jednoúčelové multimediální přístroje stagnují, jde hlavně o přenosné video přehrávače (poptávka poklesla o 10 až 20 %), jejichž funkci mohou zastávat jako notebooky, tak mobilní telefony.

FPD