Za růstem prodejů je několik příčin, hlavní je obecně ochota zákazníků konečně investovat do plochých televizorů, zejména protože se zvyšuje nabídka filmů ve vysokém rozlišení i povědomí o přednostech LCD i plazmových televizí. Nezanedbatelným faktem je i to, že ani na české ani na slovenské zákazníky nedolehlo ekonomické zpomalení tak intenzivně jako například v USA či v Japonsku.
„K dnešnímu dni jsme ve srovnání s loňským rokem zaznamenali další nevídaný nárůst prodejů plochých televizorů. Oproti stejnému období loňského roku vzrostl jejich prodej o 30 procent. Zvýšení zájmu zákazníků způsobil jednak přechod na digitální vysílání, dále klesající ceny LCD televizorů a v neposlední řadě prolomení magické desetitisícové hranice pro značkovou televizi," řekl k trendu Jiří Klíčník, generální ředitel společnosti Electro World Česká republika.
Na jedné straně jsou oblíbené značkové 32“ televize s cenou pod 10 tisíc korun, často ovšem „jen“ s rozlišením 720p. Jejich výhodou je kromě ceny i nižší velikost, které dobře zapadá do tradičně řešených českých bytů s menšími místnostmi. Na druhou stranu čím dál více lidí je ochotno investovat i do velké Full HD televize s úhlopříčkou nad 40“.
Electro World odhaduje, že nejprodávanější budou stále LCD televizory o uhlopříčce 32 palců z důvodů. Zajímavá je stále více kategorie 42“ a 50“ televizorů (od 107 cm), jejichž prodej strmě roste, a naopak cena klesá.