Hlavní navigace

Prodej plazem prudce roste

28. 6. 2010

Sdílet

 Autor:
PDP obrazovkám se letos opět ve zvýšené míře daří. Podle zpřesněných údajů za první čtvrtletí letošního roku vzrostl jejich prodej o 21 %.

Jak uvedl server DisplaySearch, v lednu až březnu 2010 se celosvětově prodalo 3,39 miliónu HD televizí s plazmovými (PDP) panely, což je o 21,4 procenta více než za stejné období loňského roku. Jedním z hlavních faktorů stojících za zvýšení tempa růstu prodeje PDP je fenomén 3D televizí, kde PDP ukazuje své kvality.

Největším prodejcem plazmových televizí je Panasonic, který jich za první čtvrtletí prodal 1,21 miliónu, to je 28,6% vzestup z loňských 941000. Následuje Samsung, který má ve své nabídce hlavně LCD televize, ale prodává v menší míře i PDP, ten prodal za stejné období 981000, tedy o 42 % více než loni. 39% vzestup prodejů v této kategorii zaznamenalo LG s 844000 kusy.

3D samozřejmě zdaleka není jediným tahounem zvýšených prodejů, PDP hodně pomohl rozvoj této technologie, která se naučila nebýt tak energeticky náročná, zbavila se některých zobrazovacích nedostatků. Nicméně ani LCD nezůstalo stát, a tak například díky novým úsporným okrajovým LED podsvícením je spotřeba LCD (vzhledem k velikosti) nižší než kdy před tím, a může být v běžném provozu i pod 100 watty, což je číslo, o kterém si nechá PDP jen zdát. Za vzrůstem prodejů HDTV celosvětově stojí i pozvolné ekonomické oživení a velká poptávka po televizích v Číně, přispělo i letošní mistrovství světa ve fotbale.

Podle odhadu DisplaySearch se celkový roční prodej PDP televizí zvedne o 6 procent na celkem 15 miliónů kusů.