Prodej tabletů klesl ke konc roku 2014 o 12 %

5. 2. 2015

Sdílet

 Autor: © .shock - Fotolia.com
Celý trh PC, pod nějž společnost Canalys tablety řadí, pak poklesl o 6 %. Za celý rok 2014 trh vyrostl o mírná 3 %.

Společnost Canalys zveřejnila analýzu výsledků trhu PC ve čtvrtém kvartálu roku 2014. Předesíláme, Canalys do kategorie PC řadí kromě desktopů a notebooků i tablety, a její výstupy jsou proto odlišné od zpráv jiných analytických agentur, například IDC nebo Gartneru.

Světový prodej tabletů se podle Canalysu v posledním loňském čtvrtletí propadl o 12 % při 67 milionech prodaných jednotek. Pokles zasáhl i desktopy, pouze notebooků se meziročně prodalo více, jakkoliv jen o 1 %.

Celkově se na světě během čtvrtého kvartálu prodalo 148 milionů desktopů, notebooků a tabletů, což představuje 6% meziroční pokles. Za celý rok 2014 se globálně prodalo 528 milionů těchto zařízení, o 3 % více než v roce 2013.

Nejlepších výsledků během čtvrtého kvartálu dosáhl Apple s bezmála 27 miliony prodaných zařízení. Na druhém místě bylo Lenovo s necelými 20 miliony. Na třetím místě došlo k výměně - HP odtud sesadilo Samsung.

Výsledky HP totiž meziročně vyrostly o 17 % a společnost prodala přes 17 milionů zařízení. Podle Canalysu jde o nejlepší kvartál HP od třetího čtvrtletí 2011.

V segmentu tabletů si Canalys (podobně jako IDC) všímá propadu výsledků lídrů trhu, tedy Applu a Samsungu. Kromě toho poukazuje na návrat Amazonu na třetí místo (IDC naopak hovoří o téměř 70% propadu výsledků), úspěchu Lenova a pokoření hranice dvou milionů prodaných zařízení u Microsoftu a jednoho milionu v případě HP.

Graf – Meziroční srovnání výsledků největších výrobců PC

ICTS24

Zdroj: Canalys