Prodeje Samsungu stoupají, Apple je na svém

7. 11. 2017

Sdílet

 Autor: Honor
Podle statistik IDC za třetí kvartál roku 2017 prodeje chytrých telefonů opět rostou. Po nečekaném propadu ve druhém čtvrtletí jsou čísla opět pozitivní. Prodalo se celkem 373,1 milionů smartphonů celosvětově, nárůst o 2,7 % oproti 363,4 milionům ve stejném období minulého roku. Největší pětka se nemění, jde o Samsung, Apple, Huawei, Oppo a Xiaomi. Všichni tito výrobci prodali více mobilů a všichni kromě Applu si i polepšili v tržním podílu.

Působivé jsou obzvláště data na prvním a pátém místě. Po fiasku s Galaxy Note 7 je Samsung zpět v plné síle, oproti stejnému kvartálu z roku 2016 si polepšil o 1,4 procentní body z 20,9 % na 22,3% podíl na trhu. Úvodní prodeje Galaxy Note 8 se tak firmě vydařily. Celkový obrat mobilní divize Samsungu se však snížil, za většinu prodejů jsou totiž zodpovědné levnější modely s nižší marží sérií J a A.

Apple reflektuje svou nudnou současnost a nijak významně si nepolepšil ani nepohoršil – zůstává na 12,5 % trhu. iPhony 8 byly notným zklamáním, oči se upírají na iPhone X, který se zatím jeví jako úspěch amerického nakousnutého jablka.

Číňané Huawei a Oppo si vedly dle očekávání, tedy stabilně s mírným růstem. Podíl na trhu Huawei vzrostl o 1,2 %, prodejům dominují špičkové řady Mate 9 a P10, u levnějších mobilů je zase silným hráčem Honor. Oppo, u nás prakticky neznámá značka, ale na asijském trhu populární, zvýšilo svůj podíl o 1,1 %.

Největší skok se podařil některými již odepisovanému Xiaomi. Nárůst z 3,7 % v minulém roce na 7,4 % v letošním je posun o masivních 3,7 %, za jediný rok podstatné zlepšení.

ICTS24

Přes zajímavé statistiky však bude podstatným kvartálem především ten čtvrtý, který zahrnuje období Vánoc.

„Přestože pozornost je upřena především na široké spektrum high-end vlajkových lodí, které se v tomto kvartálu začaly prodávat, je důležité se zaměřit i na zbytek trhu,“ vysvětluje viceprezident IDC Ryan Reith. „Jako celek trh roste, ale v mnohem pomalejším tempu než v minulých letech. Jasné je, že prodejcům mimo hlavní pětku se nevede dobře a tržní lídři se dělí na dvě skupiny. První se soustředí na vysoké prodeje v nejvyšší třídě, což je v současnosti prakticky jen Samsung, Apple a Huawei, a to i přes top modely Googlu, Essential, LG a dalších. Druhou skupinou jsou čínští OEM, kterým se daří z odtrženého trhu prorazit a dostávají se i do Evropy a dál.“