Působivé jsou obzvláště data na prvním a pátém místě. Po fiasku s Galaxy Note 7 je Samsung zpět v plné síle, oproti stejnému kvartálu z roku 2016 si polepšil o 1,4 procentní body z 20,9 % na 22,3% podíl na trhu. Úvodní prodeje Galaxy Note 8 se tak firmě vydařily. Celkový obrat mobilní divize Samsungu se však snížil, za většinu prodejů jsou totiž zodpovědné levnější modely s nižší marží sérií J a A.
Apple reflektuje svou nudnou současnost a nijak významně si nepolepšil ani nepohoršil – zůstává na 12,5 % trhu. iPhony 8 byly notným zklamáním, oči se upírají na iPhone X, který se zatím jeví jako úspěch amerického nakousnutého jablka.
Číňané Huawei a Oppo si vedly dle očekávání, tedy stabilně s mírným růstem. Podíl na trhu Huawei vzrostl o 1,2 %, prodejům dominují špičkové řady Mate 9 a P10, u levnějších mobilů je zase silným hráčem Honor. Oppo, u nás prakticky neznámá značka, ale na asijském trhu populární, zvýšilo svůj podíl o 1,1 %.
Největší skok se podařil některými již odepisovanému Xiaomi. Nárůst z 3,7 % v minulém roce na 7,4 % v letošním je posun o masivních 3,7 %, za jediný rok podstatné zlepšení.
Přes zajímavé statistiky však bude podstatným kvartálem především ten čtvrtý, který zahrnuje období Vánoc.
„Přestože pozornost je upřena především na široké spektrum high-end vlajkových lodí, které se v tomto kvartálu začaly prodávat, je důležité se zaměřit i na zbytek trhu,“ vysvětluje viceprezident IDC Ryan Reith. „Jako celek trh roste, ale v mnohem pomalejším tempu než v minulých letech. Jasné je, že prodejcům mimo hlavní pětku se nevede dobře a tržní lídři se dělí na dvě skupiny. První se soustředí na vysoké prodeje v nejvyšší třídě, což je v současnosti prakticky jen Samsung, Apple a Huawei, a to i přes top modely Googlu, Essential, LG a dalších. Druhou skupinou jsou čínští OEM, kterým se daří z odtrženého trhu prorazit a dostávají se i do Evropy a dál.“