Prohlížeče Microsoftu dále ztrácejí, podíl na trhu rapidně klesá. Vítězem je Chrome

12. 10. 2017

Sdílet

 Autor: Fotolia © spaxiax
Vůbec poprvé činí podíl prohlížečů Microsoftu na trhu méně než 20 %; v září ztratil jak Internet Explorer, tak novější Edge.

Podle analytické služby Net Applications se snížil podíl obou prohlížečů – konkrétně uživatelský podíl, tedy procento všech počítačů, které alespoň jeden z obou prohlížečů využívají – na 19,3 %. Jde o ztrátu 1,9 procentních bodů za měsíc, největší propad od října 2016.

Zářijová katastrofa potvrzuje srpnový trend, kdy po předchozích relativně dobrých měsících začaly IE a Edge zase rychle mizet z přízně uživatelů.

Prvotní rychlý úbytek uživatelů firma zaznamenala přibližně před rokem a půl, kdy Microsoft uživatele donutil přejít ze zastaralých verzí Internet Exploreru na IE 11 nebo Edge.

Místo aktualizací pradávných prohlížečů však miliony uživatelů přešly na řešení konkurence, nejvíce na populární Google Chrome. Krok, který společnost označila jako důležitý pro zachování bezpečnosti, se stal jedním z nejhorších v historii Microsoftu. Z lednových 48,6 % tržního podílu v roce 2016 se IE a Edge v letošním září propadly na 19,3 %. Velmi tvrdý pád z výsluní.

ICTS24

Edge, novější prohlížeč Microsoftu, strmý pád nezastavil – dokonce ani nezpomalil a daří se mu hůř než dříve, i přes zrychlené osvojování Windows 10.

Na propadu dřívějšího prohlížečového giganta samozřejmě vydělala konkurence – Safari nyní drží 5,1 % trhu, nejvíce za poslední dva roky, a Mozilla Firefox se vyšplhala na 12,9 %, nejvyšší podíl za téměř tři roky. Chrome pak poskočil na 59,6 %, čímž potvrdil svou dominantní pozici.