SharePoint Syntex je prvním z řady nástrojů, které se k zákazníkům postupně dostanou. Nástroj pro správu obsahu se určí extrahovat klíčové informace z dokumentů; firmy by mohly službu využít třeba pro rychlou kontrolu smluv – rychlé zjištění toho, zda splňují stanovené podmínky, dává smysl. Rychlejší vyhledání dlužných částek či aktiv může být pro větší podniky rovněž ušetřením nákladů, plus i částečnou automatizací.
AI nástroje pro správu nákladů a podobně nejsou už dnes nic vzácného, podle Jeffa Tepera, viceprezidenta pro Microsoft 365 Collaboration, ale dává jejich nástrojům výhodu platforma SharePoint. Nástroje pro spolupráci mohou podle něj s integrací umělé inteligence dosáhnout daleko lepších výsledků a přesáhnout svojí omezenou sféru působnosti.
Místo trénování algoritmů umělé inteligence na zpracování tisíců nebo milionů vstupů se Syntex rozhodl pro jiný přístup – nalézt klíčové informace má algoritmus zvládnout už z pouhých pěti příkladů. Není přesně jasné, jak pracuje, zda na principu zpětnovazebního učení nebo jiného.
Syntex běží na cloudu a bude dostupný jako doplněk pro zákazníky Microsoft 365 už od 1. října.
Druhý nástroj, který má brzy vyjít, bude sloužit k organizaci dokumentů, informací a lidí do jednotlivých „témat“, které umožní snazší vyhledávání. Zatím ale ani nemá jméno, dostupný má být ke konci roku.