Prototype - oběť vojenských pokusů

25. 2. 2008

Sdílet

Město New York jako kulisa pro další hodně akční dobrodružství s hrdinou vskutku mimořádných schopností by spolu s online kooperací mohlo zaručit velkou porci zábavy. Co myslíte?

Minulý rok jsme poprvé, byť jen letmo, měli možnost zhlédnout hru Prototype, což ale stačilo, abychom si o ní udělali obrázek a vytušili, že půjde o ultra násilnou akční záležitost v otevřeném světě. Dozvěděli jsme se rovněž pár informací o hlavním protagonistovi jménem Alex Mercer, jenž po celou dobu herní prezentace využíval svých nadpřirozených schopností. Proháněl se herním prostředím v podobě rozmazané šmouhy a prosekával se scenériemi New Yorku, jež byly dále rozděleny na jakési sektory, území. Tyto přitom ovládaly různé, proti sobě bojující frakce. Tvůrci z Radical Entertainment nyní odhalili o svém projektu zase něco víc, včetně detailů o protivnících a dalších faktorech hry.



Děj Prototype se odehrává v roce 2008 v New Yorku a hráč se, coby oběť vojenských pokusů, probouzí na ulici se silnou amnézií. Nemůže si vzpomenout, kým vlastně je a kde vzal své speciální schopnosti. Jeho dispozice přitom zahrnují bleskurychlý sprint, ohromně dlouhé skoky, běhání po zdech budov či, v neposlední řadě, mimořádnou sílu pro snadné házení s vozidly.



„K vidění byla konzumace dvou protivníků, z toho jeden byl obyčejný voják - ten posloužil jako první "maska", díky níž se pak Alex dostal tam, kam potřeboval.“



Pokud vám celý koncept mutanta nacházejícího se v otevřeném městě zní jako další Crackdown, musíme předeslat, že je to trochu jinak. V Prototype umí hlavní hrdina měnit i svou tělesnou schránku - jako příklad může posloužit transformace jeho paží na ostré břitvy, což se využije obzvláště při boji, když dojde munice. Pokud naopak chcete něco defenzivního, uděláte si z rukou dva pancíře. Dalším Alexovým hodně specifickým rysem je konzumace nepřátel, čímž na sebe přenese všechny vzpomínky a vlastnosti té které osoby, jejíž biomasu má právě v žaludku. Navrch může jako ona snědená postava vyhlížet, od čehož je jenom krůček k dalším herním momentům jako je stealth.



Schopnost osvojení identity prakticky kohokoliv, kdo vám přijde pod ruku, má být hlavním tahákem hry. Nabízející tak vedle využití hrubé síly i inteligentnější řešení problémů skrze tiché a opatrné pronikání na nepřátelské území, potažmo kombinaci obou způsobů.



Prototype zatím vyhlíží moc pěkně. Hlavní hrdina zvládá spoustu akrobatických aktivit jako jsou efektní salta, skoky z auta na auto, apod. Také model infiltrace je funkční. K vidění byla konzumace dvou protivníků, z toho jeden byl obyčejný voják - ten posloužil jako první "maska", díky níž se pak Alex dostal tam, kam potřeboval. Druhou obětí byl jakýsi armádní poručík, jenž byl také cílem celé mise. V rámci hodně konfrontačního rámce je tady pamatováno i na tanky a vrtulníky, které můžete komukoliv ukrást. A posléze proti komukoliv použít.



Dějová linka nabízí pohled na virovou epidemii, jež sužuje New York a má mít nemalý podíl i na Alexově mutaci. Zákeřné viry zde mění většinu nakažených na velké, Hulkovi podobné bestie, a zdá se, že tito následně sdílí nějaké unikátní dispozice - jistěže, náš superhrdina potřebuje rovnocenné soupeře. Proti nimž lze uplatnit strategii známou jako „nepřítel mého nepřítele je můj přítel“ a nalákat vybraného protivníka do oblasti, kde na něj budou mít spadeno jiní.



New York bude rozdělen a to na čtyři různé části. První bude ovládána tou nejvíce radikální stranou, co se týče záměrů pročišťování města - BSF, tedy Blackwatch Special Forces. Ta je přitom spolčena s federály a je s to vám vzdorovat svými speciálně vyvinutými zbraněmi. Dále se zde setkáte s armádou, která si nicméně půjde po krku se všemi ostatními frakcemi, a která používá různé dopravní a bojové stroje. Ve výčtu nechybí území hemžící se nebezpečnými mutanty, co disponují podobnými schopnostmi, jako vy, tudíž nepotřebují žádné dopravní prostředky a skáčou si jen tak po střechách budov. Poslední zóna představuje jedinou dosud bezpečnou oblast, nikým neovládanou. Měla by zde sehrát důležitou roli.

Ve hře se budete moci angažovat ve dvou hráčích. V Prototype je totiž nachystán kooperativní mód a to jak online, tak se dvěma ovladači u jedné televize (týká se konzolových verzí). Nechybí však ani versus klání, i tady pro dva zájemce. Co si budou moci užít povedené grafické zpracování, plynulé rozpohybování a efekty, jako jsou odrazy v oknech a ve vodě, změny počasí a propracovaný kolizní systém.

Prototype vypadá vskutku dobře. Otevřený svět s hlavním hrdinou mimořádných, až komiksových schopností by mohl zaujmout, pokud bude plnění misí dostatečně variabilní a inteligentní. Ve třetím čtvrtletí tohoto roku budeme na PC a konzolích PS3 a X360 chytřejší.

Žánr: akce Výrobce: Radical Entertainment Vydavatel: Vivendi Games Multiplayer: ano Datum vydání: 2008 Internet: www.prototypegame.com

Autor článku