Net Applications, společnost zabývající se webovou metrikou, nedávno představila novou metodologii pro sestavování žebříčku nejpoužívanějších internetových prohlížečů. Díky novému postupu, kdy se zohledňuje i počet internetových uživatelů v jednotlivých zemích, se výrazně mění podíly těchto prohlížečů. Podle Net Applications totiž dříve docházelo k tomu, že výsledky ze zemí, jako je Čína s 253 milióny uživateli internetu, byly podhodnocovány, zatímco u výsledků ze Spojených států tomu bylo přesně naopak.
Na třetím místě v nově sestaveném žebříku i nadále zůstává prohlížeč Safari s 4,1 procentním podílem, rychle ho však dohání Chrome od Google, který disponuje 2,6 procenty. Rozdíl mezi oběma prohlížeči je tak pouhých 1,5 procenta, zatímco s dříve používanou metodikou to bylo 6,6 procenta.
I když si prohlížeč Chrome udrží své současné tempo, bude potřebovat více než rok na to, aby se na Safari dotáhl. Během jedenácti měsíců totiž prohlížeč od Googlu vykázal průměrný nárůst 0,12 procentního bodu za měsíc. Pokud bude v tomto trendu pokračovat i nadále, Safari předběhne asi za 13 měsíců. Růstový trend prohlížeče Chrome se navíc v budoucnu může rapidně změnit, pokud Google uvolní i verze pro operační systémy Mac a Linux. V současnosti je Chrome dostupný pouze pro systémy Windows.
Dlouhodobý lídr na trhu s webovými prohlížeči, Internet Explorer od Microsoftu, pokračuje i nadále v sestupné tendenci, když za měsíc červenec vykázal pokles na 67,7 procent. Stále je to však dostatečný náskok na Firefox, který si se svými 22,5 procenty drží pozici druhého nejpoužívanějšího internetového prohlížeče. Na úplném chvostu pak skončila Opera s necelými 2 procenty. Následuje ho ještě prohlížeč Netscape s 0,6 procenty.
Na obranu Opery je potřeba říci, že Net Applications svá data získává hlavně z regionů, které nejsou Opeře příliš příznivě nakloněny, ale ani ve své „domovské“ Evropě nedokáže tento prohlížeč dlouhodobě získat větší než dvacetinový podíl…