Podle průzkumu NPD Group téměř tři čtvrtiny firem ze segmentu SMB plánují v následujících měsících nakoupit tablety. A samozřejmě nejatraktivnějšími kandidáty jsou iPady od Applu.
Průzkum, který proběhl v září, konkrétně ukazuje, že nakoupit tablet se chystá 73 % firem ze segmentu SMB, zatímco ještě ve druhém čtvrtletí to bylo 68 %. Navíc platí, že čím větší organizace, tím je šance na nákup tabletů vyšší. Konkrétně firmy s 501 až 999 zaměstnanci plánovaly tuto investici dokonce v 90 % případů, zatímco u skutečně malých firem s méně než 50 zaměstnanci to bylo jen 54 %.
Situaci, která ilustruje posun na trhu, potvrzují také další čísla. Ve srovnání s tím totiž jen 36 % nejmenších firem do 50 zaměstnanců plánuje zvýšit svoje výdaje na PC a u větších organizací s 501 až 999 zaměstnanci je to dokonce pouze 23 %. Do průzkumu nebyly započítány notebooky a Macy.
To, že iPad je mezi firmami jasným favoritem (i přes existenci řady „podnikových tabletů“ s Androidem), potvrzuje i další závěr výzkumu NPD. Podle něj preferuje nákup iPadu před jinými tablety celých 73 % dotázaných firem, což je mírně více, než v předchozím průzkumu. Navíc větší společnosti preferují iPad více než ty menší. Stephen Baker, viceprezident NPD k tomu říká, že iPad se stal jednoduše synonymem pro tablet v oblasti byznysu, což je pro Apple velký úspěch, neboť s jedním typem zařízení dokáže zjevně dobře uspokojit jak koncové uživatele, tak i firmy. Apple tak může počítat s dalšími příjmy od firem ze segmentu SMB.