Vodafone Zoom průzkum zjistil, že studenti tráví svůj volný čas nejčastěji na internetu (30%), který je současně i nejdůležitějším zdrojem informací (79 %). Mají pozitivní vztah převážně k reklamám, které se týkají jejich zájmů (54 %). Vodafone studenti zařadili mezi Top 5 nejoblíbenějších značek a jeho reklamu ohodnotili jako nejzábavnější (41 %).. Naprostá většina studentů (76 %) by měla zájem o SMS zdarma za reklamu.
Až 84 % studentů se k internetu připojuje vícekrát za den. Mezi nejčastější aktivity studentů na internetu patří chatování, seznamování a komunitní weby (téměř 40%). Následuje vyhledávání informací (téměř 30%) a emailová komunikace (10%). Kromě internetu (79 %), jsou pro studenty dalšími zdroji informací televize (7 %) a kamarádi (6 %).
Mobilní telefon je v životě studenta velmi důležitý, téměř 80 % studentů ho má neustále s sebou a 3/4 ho nevypínají ani v noci. Je též důležitým nástrojem komunikace v rámci komunity: více než 3/4 respondentů uvedly, že mobilní telefon mají všichni kamarádi v partě a pouze 17 % mobil na domlouvání akcí a setkání většinou nevyužívá.
Většina studentů (76 %) by měla zájem zasílat SMS zdarma výměnou za reklamu, která by jim chodila do mobilního telefonu. Zájem respondentů o stahování her, vyzvánění a videí by byl výrazně vyšší (74 %), pokud by jim s financováním pomohl příjem reklamního obsahu.
Studenti mají nejvíce v oblibě reklamy na automobily (31 %), telekomunikace (25 %) a multimédia – hudba, film (10 %). Kromě reklamy Vodafonu (41 %), je v poslední době pobavily reklamy na Coca-Colu (12 %) a Ufona (10 %).
Pro více než polovinu studentů (52 %) je při výběru důležitá značka. Jako své nejoblíbenější značky studenti zvolili: Nokii (26 %), Nike (20 %), Coca-Colu (19 %), Sony Ericsson (18 %) a Vodafone (17 %).
- Vodafone zákazníci
- T- Mobile zákazníci
- O2 zákazníci
Zdroj: Vodafone