Průzkum: Microsoft Office bude v roce 2010 čelit větší konkurenci

7. 6. 2009

Sdílet

Podle průzkumu agentury Forrester bude kancelářská sada Microsoft Office i v roce 2010 nejpoužívanější sadou mezi podnikovými zákazníky. Na druhou stranu však bude muset čelit rychle rostoucí hrozbě ze strany konkurenčních nástrojů.

„Asi 80 procent podnikových zákazníků stále používá některou z verzí kancelářské sady Microsoft, i přes velkou nabídku alternativních nástrojů, jako jsou Sun StarOffice, Google Premier Apps, Lotus Symphony či Zoho“ uvádí ve své zprávě Sheri McLeishová, analytička agentury Forrester. Pro účely průzkumu bylo použito testovacího vzorku 152 IT firem. „Jednoduše řečeno, kancelářská sada Microsoft Office je u dnešních obchodních organizací stále silně zakořeněna“ dodává McLeishová.

I přes omezenou technickou podporu Microsoftu pro obě verze Office 2000 a Office 2003 je stále používá zhruba 20 procent společností, které zatím ještě nepřešly na nejnovější Office 2007. „Když byla hospodářská recese na svém vrcholu, mnoho společností přemýšlelo o kancelářských sadách, jako o oblasti, kde by mohly začít s utahováním opasku“ myslí si analytička McLeishová. V následujícím roce tak společnosti pravděpodobně začnou provádět upgrade na nový Office 2010 nebo přejdou k alternativním produktům.

Microsoft neplánuje uvolnit nový Office 2010 dříve než ve druhé polovině příštího roku, díky čemuž by jeho konkurenti mohli získat určitý náskok a tedy i šanci na uplatnění se v podnikové sféře. Podle McLeishové by jim k tomu navíc mohla pomoci právě i všudypřítomná ekonomická recese. „Pokud by se však ekonomika zlepšila, pro mnoho společností bude Office 2010 pravděpodobně jasnou volbou“ říká. Nicméně, některé společnosti přeci jen sáhnou po konkurenčních nástrojích s tím, že by nevyužili všech funkcí sady Office a její nákup by tak neměl své opodstatnění. „Přesto součinnost s Office zůstává klíčovým faktorem - díky své dlouhé historii. Společnosti nebudou schopné úplně odstranit sadu Office ze svého podnikání“ dodává McLeishová.