První české lokální zcela automatizované cloudové prostředí Azure je tady

10. 10. 2019

Sdílet

 Autor: IDG Czech Republic
DataSpring, jako vůbec první poskytovatel cloudových služeb v Česku, spouští zcela automatizované prostředí cloudu provozované na platformě Microsoft Azure Stack a na hardware HPE.

 

PleAzureStack je lokálně instalovanou „instancí“ MS Azure, se kterým je technologicky i filozoficky kompatibilní. Podle DataSpringu by mělo být využití lokální verze AzureStack zhruba o třicet procent levnější než klasická globální varianta a navíc s kompletní lokální podporou v českém jazyce a vyšší dostupností.

PleAzureStack zahrnuje identické grafické prostředí včetně samoobslužnosti a škálovatelnosti. Řešení poskytuje celou škálu vlastních služeb včetně široké nabídky rozšíření v podobě stovek aplikací a řešení třetích stran publikovaných na AzureStack Marketplace.

Díky kompatibilitě umožňuje navrhovat, implementovat a provozovat hybridní řešení s MS Azure, kdy část řešení běží v rámci lokální služby pleAzureStack a část v Azure cloudu. Jde například o řešení Disaster Recovery či složité výpočty (např. BI a DWH). Možnosti užití jsou prakticky neomezené a řeší legislativní, kapacitní a technické požadavky při nízkých nákladech.

Služba je vhodná pro ty, kteří hledají spolehlivé prostředí pro provoz, vývoj a testování aplikací
a infrastruktury bez nutnosti investice do vlastního hardwaru. Využívá stejné API, kódy a komponenty, a proto je ideální rovněž pro vývojáře, kteří se jednoduše připojí přes vývojové nástroje. Aplikace vyvinuté na řešení AzureStack mohou bez nutnosti změny kódu běžet v cloudu Microsoft Azure.

V prostředí AzureStack, stejně jako v prostředí MS Azure, je dostupná celá řada technologií mnoha vendorů včetně opensource. V prostředí AzureStack, stejně jako v prostředí MS Azure, je dostupná celá řada technologií mnoha vendorů včetně opensource. Řešení má silnou podporu ze strany Microsoftu, kde široký vývojařský tým pracuje na jeho neustálem vývoji.

bitcoin_skoleni

„Službu je možné čerpat v režimu účtování po hodinách – pay as you go – kdy zaplatíte jen za to, co skutečně spotřebujete. Poskytujeme migrační služby, pomoc při implementaci, ServiceDesk a nepřetržitou technickou podporu v češtině a v angličtině. Pomocí nastavených SLA garantujeme kvalitu a dostupnost podpory služeb,“ doplňuje výkonný ředitel DataSpring Marek Chmiel.

Firma už pracuje na migraci zákazníků do nového cloudu. Cílí především na střední a velké podniky, které chtějí využívat výhod cloudu, ale zároveň z různých příčin vyžadují, aby jejich data byla striktně ukládana v Česku. Některé společnosti to mají dokonce dané zákonem.