První verze bezkontaktní karty se senzorem otisků prstů

20. 10. 2014

Sdílet

 Autor: MasterCard
Společnost MasterCard testuje novou kartu určenou pro bezkontaktní platby se zabudovaným skenerem otisků prstů, jenž má zaručit bezpečnější autorizaci plateb.

MasterCard představil prototyp karty společně s norskou společností Zwipe, která vyvinula technologii snímače otisků prstů. Bezkontaktní platební karta má v sobě integrován snímač a biometrická data uživatele ukládá přímo na kartě, nikoli v externí databázi, kde by k nim mohli potenciálně přistupovat útočníci.

Pro zvýšení bezpečnosti při placení má karta také EMV čip používaný v evropských platebních kartách namísto magnetického proužku a je na ní nahrána aplikace MasterCard pro bezkontaktní platby. Prototyp, jenž byl v pátek představen, je tlustší, než běžné platební karty, jelikož je v něm umístěna baterie. Zwipe uvedl, že ve finální verzi karty baterie obsažená nebude a karta bude brát energii z bezkontaktních platebních terminálů. Finální verze bude tedy stejně silná, jako současné platební karty na trhu a bude představena v příštím roce.

Díky autorizaci pomocí otisku prstů nebude na bezkontaktní kartě s technologií od Zwipe žádný platební limit. U současných bezkontaktních karet na trhu bývá limit okolo pěti set korun, přičemž při placení nad tuto částku je třeba zadávat PIN. Novou kartu již testuje norská banka Sparebanken DIN a její mluvčí uvedl, že testování probíhá úspěšně.

Cílem MasterCard je, aby se budoucnu všichni vlastníci karet mohli identifikovat bez zádávání PINu - a biometrická autorizace může být jedním z řešení. S autorizací pomocí otisků prstů počítá u své služby Apple Pay také americká společnost Apple. Pomocí Apple Pay mohou ve Spojených státech ode dneška platit uživatelé telefonů iPhone 6/6 Plus či staršího iPhone 5S. Po vydání tabletů iPad Air 3 a iPad mini 3, které obsahují technologii Touch ID, bude možnost platit pomocí Apple Pay rozšířena i na tato zařízení.

bitcoin_skoleni

Apple má již uzavřené smlouvy s více než 500 americkými bankami a řadou známých obchodních řetězců. Američané tak pomocí této technologie budou moci platit ve více než 220 tisících obchodech po celých Spojených státech.

„Je to slušný počet obchodů, avšak stále to symbolizuje pouze pět procent všech prodejců,“ uvedl analytik Peter Olynick ze společnosti Carlisle & Galligher Consulting Group, podle kterého bude třeba k efektivnímu rozšíření Apple Pay toto číslo desetinásobně zvýšit.