Recenze: Benq SP870

15. 5. 2009

Benq SP870 je určen především pro firemní použití, ale neztratí se ani v luxusnějším systému domácího kina.

Recenze: Benq SP870

V dnešní recenzi vám představíme zástupce datových projektorů od společnosti Benq. Tato firma je na našem trhu poměrně dobře zavedená především svými výrobky z oblasti spotřební elektroniky. Námi testovaný projektor Benq SP870 je určen především pro firemní použití, ale neztratí se ani v luxusnějším systému domácího kina.

BenQ

Prvním, co nás na projektoru upoutá při vybalení z krabice, je jeho velmi povedený vzhled. Jak je již tradicí, společnost Benq dává velký důraz na design svých výrobků. Projektor je vyroben z černého lesklého plastu se stříbrnými prvky a vypadá velmi elegantně. Rozměry projektoru jsou 375 x 115 x 277 mm, hmotnost se pohybuje na úrovni necelých 5 kg, což zařízení rozhodně nepředurčuje pro časté přenášení.

Na vrchní straně projektoru se nachází hlavní ovládací panel a kapsa pro ostření a změnu velikosti obrazu, zadní strana produktu skýtá prostor pro vstupní a výstupní konektory. Projektor disponuje konektory D-SUB, DVI-D, vstupem pro S-Video a vstupy pro komponentní a kompozitní video pomocí konektorů RCA. Pro připojení audio signálu slouží jeden konektor mini jack, pro výstup je určen jeden konektor typu D-SUB. Projektor navíc disponuje 12V výstupem pro dálkové ovládání projekčního plátna, což hodnotíme velmi kladně.

BenQ

Nyní se pojďme podívat na zobrazovací schopnosti projektoru. Zařízení je osazeno DLP čipem od společnosti Texas Instruments, u nějž kontrastní poměr produkovaného obrazu odpovídá hodnotě 2000:1. Projektor nabízí nativní rozlišení 1024 x 768 pixelů, nicméně dokáže zobrazit i rozlišení ve škále VGA až SXGA (1280 x 1024 pixelů). Mnozí už v tuto chvíli tuší, že přirozený poměr stran má hodnotu 4:3, ovšem podporován je i širokoúhlý režim 16:9. Vynikajících parametrů dosahuje v případě tohoto projektoru také jas, který má hodnotu 5000 ANSI lumenů. Při  našich testech se ukázalo, že obraz z tohoto projektoru je velmi dobře čitelný i v osvětlené místnosti - při promítání prezentací tak nejsme nuceni zatahovat žaluzie a zatemňovat místnost.

Toho využijeme zejména při firemních jednáních, kdy si přítomní potřebují zapisovat nejrůznější poznámky a tma by jim znepříjemňovala psaní na papír. Další důležitou vlastností je velikost úhlopříčky obrazu - ta se pohybuje od 40 palců při nejmenší projekční vzdálenosti 1 m až k 300 palcům při největší projekční vzdálenosti, jež je zhruba 10 m. Z těchto hodnot je patrné, že projektor nám poslouží velmi variabilně a hodí se i pro větší meetingy a jednání.

BenQ

Mezi další důležité parametry jednoznačně patří doba životnosti lampy. U projektoru Benq SP870 se pohybuje mezi 2000 (normální mód) až 3000 (eko mód) hodinami. Tyto hodnoty jsou dnes v příslušné kategorii standardní. Projektor disponuje technologiemi Brilliant Color a 3D Color Management, jež se starají o vynikající kvalitu obrazu. První zmiňovaná funkce má za úkol projasnit barvy zejména ve středních tónech a dodat tak obrazu sytý a jasný vzhled.  Druhá funkce umožňuje citlivé nastavení jednotlivých barevných parametrů tak, aby bylo dosaženo co nejlepšího vzhledu pro každého uživatele. Tyto technologie dle našeho názoru pracují velmi dobře. Promítané prezentace i filmy měly jasné a velmi syté barevné podání.

Užitečnou funkci představuje také zvuková signalizace zapnutí a vypnutí, podle níž poznáme, že je projektor vychlazen a můžeme ho odpojit od elektrické sítě. Při testování jsme navíc byli s dobou chlazení nezaznamenali žádné problémy, neboť projektor je připraven k odpojení od sítě během několika desítek vteřin.

Verdikt

Po celou dobu testování jsme byli s projektorem velmi spokojeni, výstupní barvy jsou opravdu velmi jasné a syté. Ovládání je snadné a jednoduché i díky přiloženému dálkovému ovládání a funkci rychlého vyhledání signálu. Mezi několik vad na kráse však určitě patří vyšší hlučnost a pro někoho i  pořizovací cena. Poslední parametr je ovšem diskutabilní, neboť projektor bude pravděpodobně sloužit primárně pro firemní použití. Pokud bychom se zaměřili pouze na posouzení z pohledu firemního zákazníka, projektor se ukáže jako velmi zdařilý produkt, jež velmi dobře odvede svou práci na prezentacích, jednáních a schůzkách.

Hodnocení: 75 %

Cena: cca 70 000 s DPH

Technické parametry: