Recenze: Dostatek místa pro všechny fotografie

19. 9. 2008

S rostoucím rozlišením fotoaparátů se náležitě zvyšují nároky na kapacitu zařízení, na která se pořizované snímky ukládají. Již nějaký ten měsíc je možné na našem trhu sledovat výrobky s označením SDHC.

CS24

S rostoucím rozlišením fotoaparátů se náležitě zvyšují nároky na kapacitu zařízení, na která se pořizované snímky ukládají. Již nějaký ten měsíc je možné na našem trhu sledovat výrobky s označením SDHC, což jsou paměťové karty Secure Digital High Capacity – paměťové karty SD s vysokou kapacitou. Společnost Kingston před nedávnem představila unikátní řešení nabízející 16 GB kapacitu a rychlost Class 4. Karta má naprosto stejné rozměry jako jakákoliv jiná, ani z hlediska hmotnosti nevystupuje z řady – její hmotnost je 2,3 g.

Krom nabízené kapacity jsou tak nejzajímavějšími parametry této paměťové karty přenosové rychlosti. Ty jsme měřili v „firemní“ čtečce paměťových karet Kingston Media Readeru FCR-HS219/1. Rychlost čtení z paměťové karty byla 19,8 MB/s, při zápisu pak klesla rychlost na 12,8 MB/s. Tyto rychlosti bohatě vystačí pro běžné, ale i poloprofesionální použití v digitálních fotoaparátech, lze ji samozřejmě využít také jako záznamové médium pro digitální videokamery. Paměťová karta byla naformátována na FAT32, což umožňuje přenos a práci se soubory většími než 2 048 MB. Paměťová karta se tak dá velmi dobře díky poměrně vysokým přenosovým rychlostem používat jako přenosové médium, na kterém lze přenášet videa, písničky nebo software.

Verdikt:
Paměťová karta Kingston SD4/16GB je ideálním společníkem pro náročné uživatele, kteří ocení maximální kapacitu a dobrou přenosovou rychlost karty, a zároveň neváhají utratit téměř 1 800 Kč za takto vysokou kapacitu. Jedinou nevýhodou snad může být pouze nekompatibilita u některých starších zařízení, které neumějí zpracovat takovouto kapacitu.

Cena vč. DPH: 1 734 Kč
Poskytl: Kingston Technology Company

- - Petr Matuška