Recenze: HyperSnap 8

Autor: archiv redakce
V dobách, kdy Word Perfect a Corel Draw vládly, měl téměř každý utilitku Capture a o možnost zachycovat dění na monitoru bylo postaráno.

Sice to oproti dnešním specializovaným aplikacím byla možnost značně rudimentární, ale bylo to zadarmo a stačilo to. Program HyperSnap firmy Hyperionics, který se dočkal již osmé verze, toho ale nabízí mnohem víc.

HyperSnap 8

Tento software je do značné míry kombinací programu pro zachycování toho, co je na monitoru, a docela slušného editoru. Něco podobného budeme potřebovat z mnoha důvodů, od zachycení chybové hlášky až pro to, když chceme grafiku nebo informaci z monitoru použít třeba k výuce. Osmička je kompatibilní s Windows 8, ale stejně spolehlivě si rozumí i se staršími verzemi. Pokud ale ještě stále máme Windows XP (a nic proti nim), osmička nám nepoběží a musíme zůstat u starší verze.

Mezi novinky patří podpora 64 bitových verzí. Zachycené obrázky se objeví jako napínáčková verze, ze kterých si můžeme vybrat to, co potřebujeme uložit. Při ukládání si vybíráme nejen formát, ale také kam chceme ukládat, to nám sedmička celkem nepochopitelně tvrdošíjně prala do minule navoleného adresáře. Zvýšila se podpora vkládání zachyceného souboru přímo do emailu. Zachycené soubory můžeme pohodlně přesouvat pomocí drog-and-drop. Vedle grafiky či textu můžeme zachycovat i video, u kterého si dokonce můžeme nastavit rychlost a tím i kvalitu. Editování je robustnější, než u podobného programu můžeme očekávat, vedle očekávaných šipek můžeme přidávat text, měnit barvy, nechybí cropping.

Jako snad v každém případě, nic není dokonalé. V případě programu HyperSnap snad nejvíce vadí zastaralá grafika rozhraní, díky které nám nějakou dobu nebude ovládání připadat nijak mimořádně přívětivé. Cena 39,90 dolaru není z nejnižších, pokud jsme ale měli starší verzi, ugrade stojí polovinu.

Pro: Spolehlivé zachycování, solidní editace

Proti: Zastaralá grafika

Celkem: 80 %