Recenze: Multifunkční tiskárna Canon Pixma MG6150

23. 11. 2010

U multifunkční tiskárny Canon Pixma MG6150 sází firma Canon na inteligentní systém ovládání, k němuž přidává kazetu s inkoustem šedé barvy a tisk snímků z filmů natočených ve formátu HD.

Společnost Canon představila v produktové řadě multifunkčních tiskáren série Pixma sérii novinek. Jako prvního zástupce této řady redakce PC Worldu otestoval multifunkci s označením MG6150, která v nabídce výrobce nahrazuje model MP640. Na tiskárně MG6150 nenajdete žádná tlačítka kromě jednoho, které slouží zapnutí a vypnutí tiskárny. K ovládání zde využijete dotykovou plochu, na níž svítí pouze ty symboly, které je možné aktuálně použít. Jedná se o velmi promyšlený způsob, jak zabránit nechtěným překlepům a jak v menu navigovat i technicky méně zdatné uživatele.

TIP: Nejnovější generace multifunkčních tiskáren od firmy Canon, do níž patří i tiskárna Pixma MG6150, dokáže tisknout ve fotografické kvalitě i snímky z videa natočeného ve formátu HD

S modelem Canon MG6150 lze velmi flexibilně komunikovat přes řadu rozhraní – k dispozici je zde USB 2.0, Ethernet, IR či WiFi 802.11n. Na tiskárně lze navíc tisknout či skenovat i bez připojení k počítači - slouží k tomu čtečka paměťových karet či rozhraní USB Pictbridge. Testovaný model dále disponuje dvěma zásobníky na papír, přičemž každý z nich pojme až 150 listů, což se nám pro domácí použití jeví jako naprosto dostatečné. Oboustranný tisk automaticky realizuje integrovaná duplexní jednotka. Navíc tato tiskárna dokáže prostřednictvím speciálního zásuvného dílu popisovat  také disky CD/DVD.

Canon Pixma MG6150

Společnost Canon u své nové řady produktů zcela přepracovala veškerý ovládací software. Mimo funkcí pro vylepšování kvality vytištěných obrázků umožňuje nyní i tisk snímků z videa natočeného ve formátu HD. Podkladové video však musíte pořídit ve formátu MOV, který nabízejí například digitální fotoaparáty tohoto výrobce. Navíc je možné takový snímek vytisknout až poté, co se do počítače nainstaluje program Canon Zoombrowser EX minimálně ve verzi 6.5 nebo vyšší.

Ve srovnání se svým předchůdcem (Canon MP640) používá nový model inovovanou generaci inkoustů, která navíc zahrnuje další barvu inkoustu - šedou. Toto řešení přispívá nejen k vylepšení šedých tónů při tisku černobílých fotografií, daleko kvalitnější jsou ale díky němu i fotografie barevné. Kvalita tisku i kopírování nás ovšem celkově přesvědčila - pokud srovnáme pořízené výstupy s tím, jaké technologie byly k dispozici například před pouhými  třemi nebo pěti  lety, je kvalitativní rozdíl jasně patrný již na první pohled. Tiskárna bohužel v základním nastavení neprošla v našem testu věrnosti barev, a tak pokud mají mít vytištěné fotografie naprosto věrné barvy, musí se nejprve provést jejich kalibrace. Poté však nebylo tiskárně co vytknout ani při skenování nejrůznějších materiálů.

Na klasický papír tiskla tiskárna Canon Pixma MG6150 skutečně velmi svižně. Jakmile jsme ale do tiskárny vložili vysoce kvalitní fotografický papír, rychlost tisku rapidně poklesla - snížení rychlosti je však nutné chápat jako jistou daň za výrazné zvýšení kvality.

Pokud sháníte univerzální multifunkční řešení, které hravě zvládne klasický tisk, kopírování nebo skenování, pak s tiskárnou Canon Pixma MG1650 určitě neprohloupíte. Účinek šedého inkoustu dokáží při tisku ocenit zejména amatérští fotografové. Nicméně ve finálním rozhodování je třeba vzít v úvahu relativně vysoké náklady na inkoust. Na druhou stranu však musíme uznat, že produkt dokáže velmi slušně zacházet s elektrickou energií. Pokud nevyužijete síťový konektor Ethernet a náplň se šedým inkoustem, pak pro vás bude určitě cenově zajímavou alternativou i Canon Pixma MP640. Pro ni se navíc dají pořídit inkoustové kazety i od výrobců třetích stran, které jsou daleko levnější, čímž se značně sníží i náklady na tisk jedné stránky.

Klady:

Tisk snímků z videa natočeného ve formátu HD
Další zásobník, tentokrát se šedým inkoustem, který vylepšuje kvalitu fotografického tisku