Recenze: PowerDVD 13 Ultra

28. 6. 2013

Autor: © HaywireMedia - Fotolia.com
Program PowerDVD je již delší dobu špičkou mezi přehrávači DVD, ať už se jedná o jakýkoliv formát.

Jen tak namátkou, DVD, 2D a 3D Blu-ray, katalogování a přehrávání kolekce fotografií či mp3 na pevném disku nebo playback médií streamovaných pomocí serverů DLNA. Na co se můžeme těšit tentokrát?

Program existuje ve třech verzích, Deluxe (49 dolarů), Pro (79 dolarů) a testovaná Ultra (95 dolarů). Onlinová instalace je svižná, nicméně nesmí nás opustit bdělost a ostražitost, neboť se nám program snaží vnutit nejrůznější softwarový odpad. Instalace programu Visual C++ 2005 mi dnes připadá poněkud zastaralá.

Pomalý rozjezd, který doprovázel předchozí verze, je pryč. Software podporuje snad každou dnes existující technologii, od 2K/4K rozlišení po AVCHD 2.0 a 3D (celkem přes 40 formátů). Navíc dostaneme aplikaci k dálkovému ovládání pomoci periférií s Androidem či iOS a ještě PowerDVD Mobile for Windows pro případ, že patříme mezi hrstku majitelů tabletů Windows RT a 8. Podle toho, kterou verzi programu máme, tak je verze pro Microsoft buď zdarma nebo za nepříjemných 20 dolarů. Pokud sáhneme po těch nejlevnějších verzích (Pro či Deluxe), připlatíme si i za některé další aplikace. Tento způsob připlácení mi případá poněkud podivný. Systém ořezanějších verzí je běžný, proto také chápu systém „Dostaneš to, co si zaplatíš“. Ale koupit si levnou verzi a potom doplatit chybějící aplikace je zvláštní. A to nemluvím o tom, že u názvů jako Pro či Deluxe právem očekávám plné verze a ne nějaké ořezávátko.

PowerDVD 13 Ultra

PowerDVD již několik let představuje takový švýcarský nožík ve formě počítačových přehrávačů, a tento trend samozřejmě pokračuje. Novinek proto nemůže být zase tak moc. Adresář filmů získal možnost přidávat k filmu objekty, nicméně to spíš připomíná střelbu od boku, takže si raději vystačíme s názvy. Objevila se i podpora Ultra Violet, což je onlinové služba pro ukládání či předávání filmů. Stabilizace obrazu funguje pouze v případě vlastních nebo alespoň nekomerčních klipů, ale u profesionálních snímků bychom je stejně neměli potřebovat. Příjemným doplňkem je i existence Rotate video, což uplatníme zejména u fotografií a videoklipů přetažených z Applu. Potěší i drobnosti, pro rychlejší přetáčení se nám objeví samostatné okno, kde si rychlost můžeme vyladit dle potřeby.

Zapomenout nelze ani na vylepšení TrueTheater, což znamená vylepšení kvality videa 1920 x 1080p. Tato aplikace ale obchází akceleraci GPU, takže nároky na hardware jsou extrémní. I na počítači s Core i7 se video nad 25 Mbps začne trhat. U krátkých klipů do nevadí, ale u Blu-ray je to problém. Novinkou je i podpora dvou audiokodeků FLAC a APE, pohrát si můžeme s Dolby a ekvalizátorem. Pokud chceme detaily o filmu, stačí kliknout na ikonku a pokud se upíšeme portálu MoovieLife, dozvíme se veškeré detaily od herců až po obsah a recenze.

PowerDVD 13 není dokonalý, ale na současném trhu konkurenci nemá. Blíží se mu snad jen WinDVD od Corelu. Nákupem chybu neuděláme, ale pokud máme minulou verzi, do banky pro peníze běžet nemusíme. Podobně je tomu i u třech verzí – ta nejdražší je samozřejmě výrazně lepší, ale většině uživatelů ta nejlevnější verze bohatě postačí.

Pro: Nabídka funkcí nemá konkurenci

Proti: Jen drobné vady na kráse

Celkem: 85 procent