Recenze: Razer Lachesis

10. 10. 2008

S myší denně „najezdíme“ po stole i přes kilometr. Její kvality a ergonomie se přímo podílí na rychlosti práce. Speciální kategorii pak tvoří počítačové myši určené hráčům, a do této skupiny patří námi testovaná Razer Lachesis.

I přesto, že jsou nároky u herních komponent poměrně vysoké, zákazník nemá jistotu, že získá za své peníze kvalitní výrobek. V případě Lachesis jde však o nejvyšší třídu nabitou funkcemi a kvalitním provedením. Začneme však u designu. Ten je maximálně ergonomický a podpírá prakticky celou dlaň, takže ani po několika hodinách hrání se ruka neunaví. To samozřejmě oceníte i při práci v kancelářských aplikacích. Stejně tak oceníte protiskluzový materiál, ze kterého je horní část Lachesisu vyrobena: i po delší práci zajistí jisté ovládání díky zpoceným rukou.

Optimální klouzání myši zajišťují teflonové plošky na spodní části, jejichž plná síla se však ukáže až na odpovídající podložce. My jsme testovali na podložce Razer Destructor a myš se jen „vznášela“. Pro snadnou práci či přímo hraní se jedná o optimální volbu, nicméně u běžné myši se s obdobným efektem nedá počítat. Teflonové plošky jsou prostě znát, přechod zpět na běžnou myš a podložku byl pro nás bolestný.

Po hardwarové stránce je základem firemní 3G laserový snímač s rozlišením 4 000 DPI. Ten poskytuje možnost dosáhnout i minimálním úsilím velkého pohybu, což je praktické, pokud se ve hře potřebujete rychle otáčet nebo např. procházet velkou plochu počítače. Lachesisu samozřejmě nechybí šest, resp. devět programovatelných tlačítek. Hardware myši je jedna věc, ale zásadní je také ovládací software, který umožní funkce patřičně využít.

V této oblasti má Razer jasně náskok díky podrobným možnostem nastavení. Snadno můžete nastavit ovládání citlivosti kolečkem myši při stisku jednoho z bočních tlačítek, což je praktické při hraní her. Stejně tak lze nastavit citlivost snímání v několika krocích – od 125 do 4 000 DPI (tuto funkci lze rovněž softwarově přiradit jednotlivým tlačítkům). Software umožňuje vytvoření hned několika profilů, které mohou odpovídat různým aktivitám. Navíc se tyto profily ukládají do interní paměti, takže je lze využít i na jiném počítači. Nechybí ani typická možnost vypnutí podsvícení loga výrobce a rolovacího kolečka.

Pokud jste aktivní hráč nebo denně trávíte několik hodin u počítače, pak je Razer Lachesis optimální volbou. Překážkou může být vyšší cena, ale za kvalitu je třeba si připlatit a odstranění bolestí rukou se jistě počítají.

Cena vč. DPH: 1 600 Kč

- - Adam Nosek