Recenze: S Agfou DC-600uw vyfotíte vodní svět

17. 9. 2009

Nedávno uvedená novinka, digitální fotoaparát Agfa DC-600uw, zaujme především "vodní" fotografy. S tímto modelem totiž můžete fotografovat bez pouzdra i v desetimetrové hloubce.

Agfa DC-600uw

Tento expoziční automat vyznačující se poněkud nečekaným (retro) designem je především velmi odolný. Můžete s ním fotografovat ještě v hloubce 10 metrů pod vodou, a to bez použití ochranného pouzdra. My jsme se do takové hloubky nepotápěli, s tlakem v několika metrech pod hladinou si ovšem poradil tento digitální fotoaparát velmi dobře, navíc mu nevadil prach nebo špína. Bohužel objektiv má jen pevné ohnisko, takže přiblížení obstarává pouze pětinásobný digitální zoom, navíc při relativně slabé světelnosti objektivu (F3,2). To je důvodem zásadního obrazového problému, protože většina pořízených vodních snímků byla málo jasná a nedostatečně ostrá. V režimu Makro lze snímat až ze dvaceti centimetrů.

Agfa DC-600uw

Použitý CCD snímač obsahuje přibližně šest milionů obrazových buněk. Díky interpolaci je k dispozici i desetimegapixelové rozlišení (3680 x 2760 bodů). Citlivost čipu lze nastavit až na hodnotu ISO 1600, ovšem vzhledem k zašuměným fotgorafiím již při ISO 400 bychom příliš nedoporučovali této hodnoty využívat. Rozsah expozičních časů se pohybuje od 1/1000 až do osmi sekund. Expozice je automatická, na výběr má uživatel deset přednastavených scén. Praktické je, že do režimu "Pod vodou" model přepnete snadno pomocí červeného tlačítka na zadní straně modelu. Za pozitivní považujeme možnost manuálně nastavit teplotu bílé.

S tímto lehkým (131 gramů) a bytelným modelem lze natočit i videozáznam (v rozlišení 640 x 480 bodů). Fotoaparát udržuje v chodu dvojice AA baterií a scénu lze zaměřovat přes 2,4palcový LCD displej, který ovšem poskytuje až překvapivě hodně zrnitý obraz. Data se ukládají na externí paměťové karty typu Secure Digital (případně SDHC), či přímo do 32 MB vnitřní paměti.

Snadné ovládání a spolehlivé fungování modelu ocení sváteční "podvodní" fotografové, náročnější fotograf by však v textu zmíněné obrazové problémy (zejména šum) jen stěží přehlédl.

Hodnocení: 65%

Cena: cca 3800 Kč