Recenze: Ultimate Defrag 5

Autor: DiskTrix
Fragmentace pevného disku bývala něčím, co s pravidelností monzunových dešťů pronásledovalo pevné disky. Ve chvíli, kdy OS Windows tuto službu přidal do svého repertoáru, mělo být jasno.

Bohužel nebylo, kvalita aplikace byla nevalná a tak z neschopnosti jednoho prosperovala celá řada dalších firem. S novými disky SSD je to jinak, disk je rychlý a navíc má jiný princip přístupu (čtení i zápis), takže urychlení “scelováním” souborů nepotřebuje. I když většina výrobců defragmentaci SSD disků nedoporučuje, defragmentace u SSD může mít smysl, ale ne klasickými prostředky pro defragmentaci mechanických harddisků, ale speciálního softwaru pro SSD disky.  Jedním z těchto programů je i Ultimate Defrag 5 americké firmy DiskTrix.

Grafik se na otevřeném okně příliš nevyřádil, vypadá spíše jako by to dělalo nějaké dítě nadšené z toho, jaké barvy a čudlíky je možné na stránku nacpat. Nicméně po chvilce váhání nám bude jasné, jak do toho. V podstatě se jedná o jednoúčelovou utilitku, která slibuje a splní defragmentaci pevného disku. Jelikož se pojem defragmentace už tak moc nenosí, firma začíná propagovat spíše název HDD-SDD Optimizer.

Samotný program byl vyvinut Robertem Ferrarem, což je zakladatel firmy PC Aviator, hlavní úlohou softwaru bylo zlepšovat výkon pevného disku pro programy simulující let. Proto se dodnes na firemních stránkách dočteme o tom, jak tento software pomůže všem, co si na počítači hrají hry.

Když konečně přijdeme všem tajemstvím na kobylku, Ultimate Defrag toho nabízí víc než dost. Vedle celého disku si můžeme vybrat jen specifické aplikace, navíc si jednotlivé aplikace můžeme na disku umístit podle libosti. U samotné defragmentace si můžeme vybrat hned 6 různých metod. Kdo si ale nechce hrát s detaily, spustí program v modulu Simple Mode a nemusí se o nic starat. Slibované zrychlení pevného disku o 600 procent se ale zdá být poněkud optimistické.

Verdikt

Majitelé nových SSD disků nejspíš ušetří, kdo ale má ještě archaické pevné disky, neměl by váhat a rychle sáhnout do kasičky pro 29,95 dolaru. Za ně dostaneme sice jen jednu licenci, ale zato platí pořád.

Pro: Kvalitní defragmentace

Proti: Nejasné ovládání

Celkem: 70 procent