Jak se podle vás projevila ekonomická krize v oblasti síťových řešení?
Většina ICT dodavatelů krizi zaznamenala již v průběhu roku 2008. Navzdory tomu věříme, že nastal čas na změnu v oblasti podnikových sítí. V dnešní ekonomické situaci jsou organizace vystaveny bezprecedentním rozpočtovým tlakům. Zároveň se zvyšují požadavky na výkon sítí, na jejich dostupnost a bezpečnost. Podniky pečlivě sledují IT rozpočty a zjišťují, že mohou dostat více výkonu za méně peněz.
Krize tedy dotlačila organizace do hledání alternativ, a to je obrovská obchodní příležitost. Současná krize je nejhorší od roku 2001. Při podobných situacích se konkurenční prostředí vždy v historii měnilo nejrychleji. Chceme využít této šance a zužitkovat naše vedoucí postavení na čínském trhu. Celosvětové prodeje stagnují, ale v Číně se předpovídá růst prodeje IT o 9 až 12 %.
Vnímáte rostoucí podíl přenášeného multimediálního obsahu jako riziko např. z důvodu možného zahlcení síťové infrastruktury?
Ne, pokud pamatujete na šířku pásma. A jsme opět u obchodních příležitostí. Rostoucí multimediální obsah vyvolává potřebu u firem a organizací, aby své řešení stavěly s ohledem na jednoduchou rozšiřitelnost a kapacitu síťového prostředí. Každých 18 měsíců se šíře pásma musí ve velkých korporacích zdvojnásobit, aby síť zvládala více uživatelů, větší množství aplikací a více připojených technologií. Mnoho organizací plánuje právě teď upgrade sítě, protože nové aplikace jako například přenos videa nebo replikace dat zvyšují požadavky na šířku pásma. Přechod na 10Gb Ethernet do velké míry tento problém řeší.
Jaké jsou nejčastější bezpečnostní incidenty spojené se síťovými řešeními a kterak se proti nim lze bránit? Kam se tento trend posunul v posledních letech?
Nejen počet, ale i promyšlenost a agresivita útoků na síť se zvyšuje. Zároveň se snižují IT zdroje a disponibilní čas na ochranu proti nim. Chránit síť výhradně proti útokům zvenčí dnes již nestačí. Dnešní útoky již dokáží obejít tradiční ochranu firewallů, proto se technologie jako firewally musejí doplnit o interní bezpečnostní kontroly.
Nedávno jste oznámili novou globální strategii značky H3C a také dva nové produkty. Proč právě teď měníte strategii firmy a jaké další novinky 3Com na nejbližší dobu chystá?
Značka H3C není pro 3Com úplně novou strategií. Společnost H3C byla založena v roce 2003 a 3Com v ní vlastní 100 % od roku 2007. Ale 3Com nyní oznámil svou strategii zaměřit tuto značku celosvětově na velké korporace a poskytnout jim novou úroveň poměru ceny, výkonu a inovací.
Naše zkušenost z Číny ukázala, že pro zákazníky je stěžejní snížit komplexitu a náklady na síť. Firmy všech velikostí jsou připraveny na alternativu vůči zastaralým a proprietárním řešením, které se těžko řídí a jejichž údržba je nákladná. Nyní uvádíme H3C celosvětově, protože jsme povzbuzeni reakcí velkých korporací v Číně. Naše budoucí plány jsou jednoduché: konsekventně snižovat náklady na vlastnictví a dodávat lepší poměr ceny a výkonu.