S největší pravděpodobností ne, protože firma Red Bull má v České a Slovenské republice velmi propracovanou strategii práce s trhem a kvalitní síť obchodních zástupců.
Tradiční způsob práce obchodního zástupce spočívá ve vyplňování papírových formulářů o návštěvě prodejny, záznamu objednávek, cenových průzkumů atp. Večer následuje zpracování denních reportů a odeslání informací do centrály (faxem nebo emailem). Zde jsou pak informace opět ručně zpracovávány a vytvářeny příslušné reporty pro vedení, soupisy objednávek pro logistiku/velkoobchody. Poměrně značná část pracovní doby obchodního zástupce je tak spotřebována na administrativní, tedy neproduktivní činnosti. Stejně tak na straně centrály je objem administrativy spojené se zpracováním dat značný. Nutnost přepisování dat od obchodních zástupců do počítače navíc přináší zpoždění dostupnosti reportů, vyřizování objednávek a také vnáší chyby (které při přepisování nutně vznikají).
A právě tyto nedostatky se v Redbullu ČR a SR rozhodli radikálně řešit. Zejména pak výrazně zkrátit dobu, za kterou jsou k dispozici reporty zobrazující aktuální situaci na trhu. A také umožnit přístup k reportům kdekoli a kdykoli (tedy „internetový“ reporting). V neposlední řadě zadání výběrového řízení také akcentovalo flexibilitu řešení a možnost jeho modifikací vlastními silami zadavatele (nastavení, formuláře pro sběr dat, reporty…).
Zadání nejlépe vyhověl SFA systém (sales force automation) firmy POINT.X s názvem MOBIX C2M („C2M“ = connect to market). Práce na implementaci byly zahájeny 11/2012 s pevným garantovaným termínem spuštění ostrého provozu od 1. 3. 2013, který byl také dodavatelem splněn!
Nyní se tedy data se pořizují pouze jednou (na prodejně) pomocí chytrého telefonu nebo tabletu a následné zpracování již probíhá zcela automaticky. Veškeré potřebné reporty pro OZ, vedení společnosti nebo logistiku jsou přístupné odkudkoli přes internetový prohlížeč. OZ má navíc k dispozici vždy aktuální údaje o zákaznících, produktech, cenách, promo akcích, marketingových materiálech atd. Může dokonce na tabletu/telefonu zobrazit prezentaci či video k danému produktu. Vedoucí obchodního týmu pak má detailní přehled o denní činnosti OZ, včetně zobrazení jejich pohybu v mapě! Řešení využívá přes 50 obchodních zástupců a regionálních manažerů.
Charakteristika a výhody řešení
-
Komplexní podpora práce obchodního zástupce (OZ) v terénu, přístup k vždy aktuálním informacím o zákaznících, produktech, promo akcích atd.
-
Reporting na základě údajů pořízených OZ, aktuální a přesné údaje pro rozhodování vedení bez prodlevy na zpracování!
-
Sběr objednávek a jejich předávání k vyřízení vlastní logistice firmy nebo velkoobchodům (transferové objednávky)
-
Vysoce flexibilní řešení, přizpůsobení požadavkům konkrétní firmy
-
Aplikace pracuje na širokém spektru zařízení s OS Android (chytré telefony, tablety)
-
Řešení je poskytováno i formou služby (SaaS , software as service), kdy zákazník nekupuje licence sw, platí pouze za jeho provoz, plně zajišťovaný dodavatelem
O technologii MOBIX
MOBIX je komplexní softwarová platforma pro rychlý vývoj, spolehlivý provoz a integraci mobilních řešení do podnikového prostředí. MOBIX představuje základ pro realizaci specializovaných vertikálních řešení pro jednotlivé oblasti použití (sklady, servis, doprava, obchod…).
Firma POINT. X spol. s r.o. je zkušeným dodavatelem mobilních řešení pro podnikové informační systémy, která umožní jednoduše integrovat pracovníky "v terénu" do informačního systému podniku, dát jim k dispozici přístup k potřebným údajům a možnost jejich aktualizace.
Řešení na bázi platformy MOBIX využívá např. Vodafone, Field Research, MOTIP, Naturprodukt, Pražská energetika, Kraft Foods, Schenker, Zentiva, Barvy a Laky Hostivař a další firmy v ČR a zahraničí.