Jak uvedla agentura Bloomberg, Microsoft uzavřel desetiletou dohodu s americkými společnostmi AOL a AppNexus Inc., které převezmou byznys amerického gigantu s reklamami umisťovanými na portály MSN a Outlook.com či do aplikací typu Skype. V důsledku toho Microsoft propustí asi 1200 zaměstnanců, z nichž většina bude mít možnost přejít do AOL či App Nexus nebo na jinou pozici v rámci Microsoftu.
Podle dohod uzavřených s AOL převezme tato americká firma byznys Microsoftu s reklamami zobrazovanými na webových portálech a v jeho aplikacích na devíti největších trzích (Brazílie, Kanada, Francie, Německo, Itálie, Japonsko, Španělsko, Velká Británie a Spojené státy), zatímco prodej reklamy na dalších trzích bude mít na starosti AppNexus. Podmínky finančního vyrovnání mezi Microsoftem, AOL a AppNexus nejsou známy.
Co je však pro Microsoft možná důležitější, než částka, za kterou přenechal svůj reklamní byznys AOL, je to, že v rámci dohody uzavřené s AOL webový vyhledávač této společnosti nově poběží na algoritmu Bingu. Podobnou dohodu Microsoft nedávno uzavřel i s Yahoo.
Kromě prodeje reklamního byznysu Microsoft včera oznámil také prodej své technologie, na níž je postavena služba Bing Maps, americkému technologickému „startupu“ Uber. V rámci této transakce se z Microsoftu do Uberu přesune asi stovka zaměstnanců, kteří se zabývají sběrem a analýzou získaných obrazových dat. Podrobnosti o finančním vyrovnání nejsou známy ani u této transakce.
Prodej byznysu s reklamami a mapovacích technologií zapadá do korporátní strategie představené dříve šéfem Microsoftu Satyou Nadellou, podle které se americký gigant chce zaměřovat pouze na klíčové oblasti, tedy na Windows, cloud a aplikace určené pro produktivitu. Od svého nástupu do funkce na počátku minulého roku Nadella propustil tisíce zaměstnanců a koupil několik výrobců mobilních a cloudových řešení.