Nemyslím si, že jsem jediný, komu se zdá, že se Resident Evil 5 odtrhnul od statusu čistého hororu. Abych pravdu řekl, hra byla sice zábavná a dramaticky na stále vysoké laťce, ale hratelnostně se spíše podobala Gears of War kooperativnímu stylu. Ale jakožto velký fanoušek hororových filmů a původu Resident Evil, jako survival-hororu, jsem se cítil opravdu zrazen důrazem na efekty nad hratelností. Když jsem byl posazen na křeslo Capcomu, abych si zahrál dvě nové epizody, bylo mi řečeno, že byly vytvořeny zejména podle odezvy fanoušků a hráčů.
„Hodně hráčů se nechalo slyšet, že jim v Resident Evilu 5 přebývá akce, ale chybí prvky survival-hororu,“ přiznává vedoucí marketingu Capcomu. „Lost in Nightmares (první epizoda) je naše odpověď na tuto kritiku. Po vydání pátého dílu jsme dostali kvanta ohlasů a rozhodli se popřemýšlet nad tím, pro koho hru vlastně děláme. Existují dva hlavní typy lidí, kteří hrají Resident Evil – pomalý a napínavý postup dějem, který je typický hlavně pro starší díly série, a pak ti, kteří raději ocení pořádnou dávku akce, což se nám zase podařilo splnit v poslední vydané hře.“
Moje zkušenost s Lost in Nightmares začíná uprostřed epizody, kde Jill Valentine a Chris Redfield vtrhnuli do zlověstně vypadající vily vedoucího Umbrelly, Ozwella E. Spencera – vetchého, ale mocného starého muže na vozíčku. Tuto vilu a Spencera si můžete pamatovat už z Resident Evil 5, kde se objevil v jednom krátkém videu. Hrdinové zde totiž měli jedno pamětihodné setkání s antagonistou Albertem Weskerem. Lost in Nightmares vám nabídne hrát dříve jen sledovatelné části děje a všechno, co vedlo k boji s Weskerem.
Hrál jsem za Chrise s Jill po mém boku a probojovali jsme se až do patra vily, počínaje sklepem, který byl zamořený krysami, hnijícími mrtvolami a zabijáky s hrbem, kteří se oháněli velkými kotvami. Tito hrbáči, kteří byli hlavními protivníky na scéně, se ukázali pomalými, zato však velmi nebezpečnými nepřáteli. Dokonce se sundávali hůře, než ti s motorovými pilami v Residentu 5. Poprvé vyskočil ze stínu a jedním útokem zabil mě i moji partnerku.
Hned jsem si také všimnul, že tato epizoda nebude zrovna nejlepší pro klaustrofobiky, jelikož spoře osvětlené chodbičky suterénu vily jsou opravdu strašidelné a stěsnané. Přecpaný efekt suterénu v porovnání s maličkým počtem nábojů mě přesvědčil k úsudku, že se opravdu Resident Evil zase ubírá správným hororovým směrem. Dokonce jsem se cítil jako při sledování starého haunted house hororu. Což je jistě jen dobře. Lost in Nightmares jsem hrál pouhých 10 minut, ale celá by měla zabrat alespoň 2 hodiny čistého herního času.
Tato epizoda bude zpřístupněna ke stažení 17. února 2010 na Xbox 360 a 18. února na PS3. Když si počkáte o chvilku déle, můžete si koupit i první epizodu v balíčku s tou druhou – Desperate Escape – 9. března toho roku, kdy budou přibaleny k zlevněné verzi Resident Evil 5: Gold Edition.
Via: GamePro