Respektované zaměstnání? Datoví analytici se označují jako „digitální uklízeči“

29. 3. 2016

Sdílet

 Autor: © artenot - Fotolia.com
Práce datových analytiků je momentálně považována za jednu z nejlepších. Nová studie však toto popírá a naopak naznačuje, že nejsou o moc víc než „uklízeči“ digitálního prostoru, kteří většinu času tráví tříděním dat a jejich přípravou na pozdější analýzu.

Tak to alespoň říká crowdsourcingová (zcela nový způsob dělby práce založený na principu výzvy veřejnosti, pozn. red.) společnost CrowdFlower, která se zeptala na názor 80 datových analytiků s různou úrovní zkušeností.

Ač je pro pozici obvykle třeba vyššího vzdělání, celých 60 % respondentů uvedlo, že hlavní náplní jejich práce je organizovat a třídit data, což jim nechává jen špetku času pro samotné analytické úkoly, jako je vylepšování algoritmů.

„Necháte váš těžce získaný zdroj trávit většinu času tříděním dat,“ říká Lukas Biewald, spoluzakladatel a ředitel CrowdFlower. „Je to obrovská ztráta pro firmy.“

Třídení a organizování dat je, jak vyplývá z průzkumu, také tou nejméně oblíbenou částí práce pro samotné analytiky, uvedlo přes padesát procent respodentů. To není zrovna veselá statistika, ale datoví analytici se zřejmě neradi vzdávají: Přes 80 % tvrdí, že jsou v práci spokojeni.

CrowdFlower také potvrdil, že v podnikovém světě datoví analytici chybí. V průzkumu z minulého roku uvedlo 79 % respondentů, že jich je nedostatek; letos to bylo už 83 %, tedy čtyrprocentní nárůst během jediného roku.

bitcoin_skoleni

Chcete se sami stát datovým analytikem? Dle CrowdFloweru potřebujete znát především následující: SQL, Hadoop, Python, Java, R, Hive, MapReduce, NoSQL, Pig a SAS. Další, a neméně důležitá schopnost, je strojové učení, kterou označilo jako obzvláště důležitou více než 50 % respodentů oslovených společností CrowdFlower.

„Během posledních několika let se každý ředitel společnosti ptal, ‘jaká je naše strategie pro big data?‘“ Pokračuje Biewald. „Měli by se však začít vyptávat na strojové učení.“