Riftrunner - lákavé RPG

17. 11. 2003

Sdílet

Pokud vás dostalo Divine Divinity a nemůžete se dočkat druhého dílu, neměli byste si nechat ujít chystaný Riftrunner. Larian Studios toto fantasy RPG považují za předskokana Divine Divinity 2 a rozhodně mají co nabídnout.

Na podzim minulého roku pole virtuálních her na hrdiny zpustošil belgický vývojářský tým Larian Studios s fantasy RPG Divine Divinity. Tato hra sklidila poměrně veliký úspěch, přestože zdaleka nebyla dokonalá. Autoři se však rozhodli promluvit s hráči, poučit se ze svých chyb a stvořit titul, který by vyplnil mezeru mezi původní hrou a připravovaným Divine Divinity 2. Onen potenciální klenot se jmenuje Riftrunner a jeho vydání je plánováno na únor příštího roku.



Chystané RPG je založeno na stejném enginu jako Divine Divinity a odehrává se rovněž ve stejném vesmíru, i když na poněkud pochmurnějších místech. Začíná zhruba dvacet let po skončení prvního dílu, kdy je hlavní hrdina již zasloužilým členem nově vzniklého svatého řádu, určeného pro boj se všemi představiteli zla. Jednoho krásného dne je však při zápase s jedním z velkých nekromantů zavlečen psychopatickým démonem Samuelem do jeho vlastního světa a duševně spoután s ďábelským Rytířem smrti. Jedinou cestou k vysvobození je spolupráce dvou bytostí, na první pohled znepřátelených na život a na smrt. Musíte odhalit tajemství starověkého cestování mezi vesmíry a stát se Riftrunnerem.



Hrátky s hrdiny

Příběh hry již sám o sobě napovídá, že od začátku budete mít pod kontrolou hned dvě postavy – svého vyvoleného hrdinu a Rytíře smrti. Jestli si však myslíte, že pro zkušeného člena svatého řádu bude vyřešení nastalé situace hračkou, pak se šeredně mýlíte. Duševní pouto se služebníkem zla ho zbavilo veškerých schopností, a tak začínáte znovu od píky. Na počátku si tedy vyberete vzhled (vlasy, obličej, typ postavy atp. – můžete hrát dokonce i za dítě), pohlaví a startovní statistiky společně se základními schopnostmi a vrhnete se vstříc nekonečnému dobrodružství (doslova). Některým může chybět absence výběru povolání, ale postavu si v podstatě upravíte podle vlastních představ vylepšováním různých dovedností a vlastností v průběhu hry. Podobnou volnost byste měli mít i v případě ostatních členů party, ať již jde o Rytíře smrti či další človíčky, kteří časem posílí vaše řady.

Během hry si však můžete zajistit i další pomocníky, od obyčejných, kouzly zplozených služebníků až po autory vyzdvihované speciální bytosti, přivolané pomocí vyvolávacích loutek. Ti se od klasických liší hlavně tím, že je můžete vybavovat všemi zbraněmi, brněními a dalšími nalezenými předměty. Díky tomu se stávají vyhledávanou posilou a je pochopitelné, že vyvolávací loutky jsou velmi nedostatkovým zbožím. Soukromničit se zkrátka v této hře nevyplatí, neboť i nepřátelé doznali podstatného zlepšení a místo velkého množství méně nebezpečných jedinců se připravte na menší počet velmi tuhých protivníků. Buďte si jisti, že klávesa na pauzování hry se stane vaší dobrou přítelkyní.



O zábavu postaráno

Stejně jako Divine Divinity je i Riftrunner z velké části založen na hlavních a vedlejších questech. Autoři se dušují, že tentokrát si opravdu dali záležet na tom, aby hlavní úkoly byly zábavné, a o jisté vylepšení oproti původní hře se postará rovněž nový systém reputace, který zaručí striktní dělení questů podle vašich dosavadních skutků. Největším lákadlem je však nová technologie bojových polí (Battlefield technology), jež vám zaručí prakticky nekonečné dobrodružství. Takto vytvořené oblasti, do kterých se dostanete prostřednictvím speciálních teleportů, jsou zcela náhodně generovány, prostředím počínaje a různými úkoly konče. Přesto však autoři slibují, že zdejší questy budou mít jistou souvislost s příběhem hry a nepůjde o narychlo splácané bludy typu "zabij a přines".

S tím ostatně souvisí i fakt, že se v Larian Studios nerozhodli pro omezení vývoje postav určením maximální dosažitelné úrovně a nechali hráčům možnost výběru. Pokud vás totiž Riftrunner nepřestane bavit ani po splnění hlavní příběhové linie, můžete ve fantastickém světě trávit další měsíce plněním stále těžších úkolů a ničením zkušenějších monster. Ostatně slibovaná spousta předmětů s důrazem na podstatně větší množství unikátních kousků k dalším hrdinským kouskům přímo vybízí.

Jistých vylepšení samozřejmě doznala i vizuální stránka hry. Riftrunner bohužel stále běží v izometrickém pohledu, jehož úhel nemusí být každému k chuti, jak tomu bylo i v případě Divine Divinity. Autoři se však rozhodli provést mnoho úprav, které by zklamaným hráčům mohly vykouzlit úsměv na tváři. Nebudou tedy chybět například 3D postavy, lákavé magické efekty ani možnost zoomování. Hardwarové nároky by navíc měly být na dnešní dobu doslova směšné. O tom a spoustě dalších věcí se ale přesvědčíte až při pohledu na plnou verzi hry, od níž vás bohužel ještě pár měsíců dělí. Nechte se tedy překvapit...





Na slovíčko s vedoucím projektu

RPG Riftrunner se od původního Divine Divinity v mnoha ohledech liší a přináší spoustu zajímavých prvků. O některých jsme si pohovořili s vedoucím projektu Swenem Vinckem z Larian Studios.



Rozhodli jste se pro nový systém bez výběru povolání. Co vás k tomu vedlo?

Prvním důvodem bylo samotné Divine Divinity, které při rozvíjení schopností postavy nabízelo značnou svobodu. Hráčům se to zalíbilo, a tak jsme se rozhodli pro systém bez výběru povolání. Koneckonců pokud se jedná o hru na hrdiny, měli byste mít možnost vyvíjet postavu jakkoliv chcete, bez ohledu na první volbu, kterou učiníte na počátku, když zdaleka nevíte, do čeho se vlastně vrháte. Druhým důvodem byla technologie bojových polí, díky níž budete mít i po skončení hlavní příběhové linie možnost dál plnit spoustu úkolů ve stále nebezpečnějším prostředí. Abyste si prakticky nekonečné dobrodružství co možná nejvíce užili, zvolili jsme úplnou svobodu při vývoji postavy bez jakýchkoliv mezí.



Budou Rytíř smrti a ostatní členové družiny získávat zkušenosti a vyvíjet se stejně nebo podobně jako hlavní hrdina? Můžete nám jejich vývoj přiblížit?

Každý člen družiny – kromě pomocníků vyvolaných silou speciálních loutek – může být libovolně vyvíjen. Je samozřejmé, že jejich startovní statistiky se budou od těch hrdinových lišit a většina hráčů bude jejich trénink směřovat tak, aby dával smysl. I přesto se však od počátečního zaměření mohou odklonit. Například Rytíř smrti je postava, kterou byste měli vyvíjet jako typického bojovníka s příchutí temné magie. Pokud však budete chtít, můžete z něj udělat třeba perfektního zloděje.



Proč do hry nepřidáte kooperativní multiplayer, když dvojice "hrdina–Rytíř smrti" k tomu přímo vybízí?

Riftrunner nabídne spoustu prvků, které by se do multiplayeru hodily, ale vzhledem k tomu, že náš herní svět Divinity vylepšujeme postupně a multiplayer bude obsahovat Divine Divinity 2, rozhodli jsme se pouze pro singleplayerové dobrodružství. Přidání multiplayeru by zpozdilo vydání hry, čímž bychom zklamali spousty fanoušků, kteří se nového Riftrunnera již nemohou dočkat.

Autor článku