Přerušení služeb začalo v pondělí a výpadek nabral globálních rozměrů a i když RIM říká, že jeho systém je navržen tak, aby v případě selhání přepnul na záložní switch, podobná situace nebyla předtím otestována a výsledkem bylo nahromadění obrovského množství dat a zhroucení služeb.
Vznikl tak kolaps globálních rozměrů, který odstřihl uživatele byznys přístrojů značky RIM od služeb, které potřebovali využívat a řada z nich vyjadřuje znechucení. Podle aktuálních zpráv ze včerejšího večera by měly být e-mailové služby a také služba BlackBerry Messenger (BBM) již opět v provozu ve všech regionech, kde předtím došlo k výpadku.
Robin Bienfait, CIO společnosti RIM, se v dopise zákazníkům za situaci omlouvá a říká, že jeho firma odstranila problém a zbylo jen řešit nahromaděné zprávy. Nicméně i přesto uživatelé z Evropy včera stále hlásili nefunkčnost surfování, v jiných lokalitách jako v USA, Kanadě či Latinské Americe již vše fungovalo bez větších problémů (s výjimkou sítí tří latinskoamerických operátorů, kteří používají infrastrukturu pro evropský region).
Výpadek služeb RIMu ještě více vyhrotil jeho situaci, se kterou se firma potýká na trhu díky tvrdé konkurenci. Investoři se snaží docílit, aby RIM zhodnotil budoucí možnosti a strategie a žádají také nové vedení firmy. Pozice RIMu je ve srovnání s konkurenčními přístroji s iOS a Androidem neuspokojivá a prodeje přístrojů BlackBerry nepokračují takovým tempem, jak by investoři očekávali. Také v oblasti byznysu, kde měl dříve RIM svoje nezastupitelné místo, jsou jeho smartphony stále častěji vytlačovány konkurenčními přístroji.