Zjišťovala společnost EA, jak je možné, že hra The Sims 3 se objevila na Torrentech měsíc před oficiálním uvedením na trh? Jak velké jsou ztráty?
EA celou situaci podrobně vyšetřuje. Detaily jsou interní záležitostí společnosti.
Zjednodušeně řečeno - není to ztráta času, vydávat PC verze?
Určitě ne. PC je stále nejrozšířenější herní platformou na světě. PC hráči dominují v Čechách i na Slovensku - z pohledu rozšíření i prodeje her. Co se však měnit bude, je byznys model. Herní průmysl se posouvá směrem k online hraní a k různým modelům, když hráči dostanou hru nebo za velmi nízkou cenu. Dokupovat si budou jen dodatečný obsah - nové mapy, zbraně, brnění atd. Přesně tento model sledují EA hry - například Battleforge a Battlefield Heroes. Prvně zmíněnou lze už pár dní stáhnout si v plné verzi zdarma z internetu. Tu druhou testují desítky tisíc hráčů v beta verzi.
Na kolik datadisků ke hře The Sims 3 se můžeme těšit?
Určitě nějaké budou.
Plánuje EA do budoucna zvýšení ochrany u PC verzí?
Neplánujeme. Spíše chceme nabídnout hráčům různé výhody plynoucí z koupě originálky. Ideální ukázkou jsou právě The Sims 3. Majitelé hry si můžou z oficiálních stránek stáhnout celé nové město zdarma, získají 1000 SimPointů v hodnotě cca 200 Kč na nákup v Sims 3 obchodě a přístup k obsahu vytvořeného samotnými hráči. Hráči s pirátskou verzí se o toto všechno ochuzují. Očividně se tato strategie vyplácí - stačí se podívat na prodeje her.
Je pravda, že EA chce zrušit sportovní simulátory pro počítače? Tuto otázku směřuji hlavně kvůli poslednímu NHL na PC, které se nám zdá opravdu odfláknuté, což je velká škoda, protože pro konzole je to jedna z nejlepších sportovních her.
NHL na PC tento rok nevyjde, to máte pravdu. Z celosvětového hlediska byly prodeje PC verze příliš nízké. Co se týče ostatních titulů vám nedokážu odpovědět. V každém případě se sportovních simulátorů na PC dříve nebo později v určité podobě dočkáte. Teď vám doporučím si koupit konzoli - jedná se o špičkové verze.
Jak velký je procentuální rozdíl mezi prodejem her pro konzole a počítače?
Počítáme ho v desítkách procent. Situace se ale pomalu mění.