Rozpačitý převlečený silák

29. 8. 2018

Sdílet

 Autor: Radan Dolejš
Mercedes X je zvláštní auto. Není to úplně čistokrevný Mercedes, ale značce nedělá žádnou ostudu. Jen se mu musí přijít na chuť.

Móda obrovských pick-upů se servisem osobního auta dorazila z USA, přes Perský záliv už i do Evropy. Začal s tím velmi dobře Volkswagen Amarok, kterému jsme se věnovali i na v Computerworldu, a na úspěšné vlně se chce samozřejmě svézt i další populární německá značka Mercedes. Jenomže pořídit si od podlahy nový typ vozu není jen tak, Mercedes proto využil spolupráci s Nissanem a na základech jeho kvalitního pick-upu Navara postavil svůj vlastní model X, který svou příbuznost s Navarou nezapře.

Pokud budeme upřímní, kdo si chce koupit Mercedes, model X pro něj asi není, protože právě Mercedes moc nepřipomíná. Kdyby nebylo velké trojcípé hvězdy vpředu a vzadu na karoserii, jedné na volantu a ovládání infotainmentu, nepoznáte to. Možná snad jen díky vtipným výdechům klimatizace ve stylu X.

Kdo ale chce spolehlivý náklaďák do terénu, který v případě potřeby poslouží jako vcelku luxusní svezení a potřebuje mít auto se „značkou“, je to ideální volba.

Mercedes X je totiž skutečně nákladní vozidlo se vším všudy. Na korbě uveze lehce přes tunu nákladu a v případě potřeby a řidičského oprávnění na vozíku dalších 3,5 tuny.

Uvnitř zase nabízí dostatek pohodlí, že si člověk připadá jako v „osobáku“ jen je lehce výš než všichni ostatní.

A v tom je právě ten drobný zádrhel – Mercedes X jako by si nemohl vybrat, jestli tedy bude náklaďák nebo reprezentativní vůz. Bez problémů totiž uveze na korbě půl kubíku, tedy lehce přes tunu betonu, jenže interiér úplně není připravený na to, že v něm bude sedět někdo, kdo právě prošel přes půl betonárky a odpovídá tomu jeho obutí. Interiér se prostě nedá při pracovním nasazení snadno udržet v čistotě, slušelo by mu více kůže, nebo umělých materiálů a méně chlupatých koberečků.

bitcoin školení listopad 24

S tunou na zádech má Mercedes X také mnohem lepší jízdná vlastnosti, sedí lépe na silnici, neskáče, chová se rozvážněji. Jen pravda, že už to však není svižný vůz, který na křižovatce předjede kde koho, ale rozvážný dříč, který trpělivě a plynule polyká kilometry.

Původ v Navaře nezapře Iksko ani při jízdě terénem, strčí tu do kapsy i lecjaký vůz, který se tváří nebo skutečně je offroadem. Máloco je pro něj dost vysoké, hluboké nebo příkré. A tam kde už nestačí pohon zadních kol, může si řidič vypomoci přepnutím na čtyřkolku nebo čtyřkolku s redukcí do obzvlášť těžkého terénu nebo terénu s obzvlášť těžkým nákladem.